امام جمعه ایلام: نتیجه جنگ نرم، ایجاد بحران هویت در نسل جوان است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: بی‌هویتی و ترویج بی‌بند و باری در میان نسل نوجوان و جوان بخشی از جنگ نرم دشمنان نظام جمهوری اسلامی بر علیه ملت ایران است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام محمدتقی لطفی در دیدار با مدیرعامل و مسوولان کانون با بیان این مطلب خواستار به کارگیری تمامی اهرم‌های فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بیگانگان شد.
وی به اهتمام دین مبین اسلام به تربیت کودکان ونوجوانان اشاره کرد و افزود: تکوین شخصیت انسان در دوران کودکی و نوجوانی و تربیت دینی و الهی او باعث می‌شود تا شخصیت فرد در دوران میانسالی و بزرگ سالی ظهور و بروز مناسبی داشته باشد.
به اعتقاد حجت‌الاسلام لطفی جامعه‌ی بی‌هویت دیگر جامعه‌ای پویا نیست و به همین دلیل تمامی دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌های گسترده‌ای را برای تربیت نسلی پویا و خدامحور تدارک ببینند.
مدیرعامل کانون نیز در این دیدار به صراحت گفت که کودکان و نوجوانان به نسبت سهم شان ازمجموعه درآمدهای کشور به حق واقعی خود دست پیدا نمی‌کنند.
سیدصادق رضایی تاکید کرد: علی رغم نگاه عمیق مقام معظم رهبری به حوزه‌ی فعالیت های کودک و نوجوان متاسفانه این نگاه عمیق به برخی تصمیم گیرندگان و شماری از دستگاه‌های اجرایی سرایت نکرده است.
وی دست کم گرفتن کودکان و نوجوانان را یکی از غفلت‌های اصلی در کشور دانست و گفت: یکی از نقاطی که ممکن است کشور ما از آن آسیب ببیند این است که پدر و مادر و افراد جامعه تصور کنند چون بچه‌ها خرد و کوچک هستند و نمی‌توانند حق خودشان را مطالبه کنند و به این دلیل که حق رای ندارند نباید به سراغ آن‌ها برویم.
مدیرعامل کانون یادآور شد که اگر بخواهیم جوانان را به بصیرت برسانیم باید به جای شعار دادن و همایش برگزار کردن تلاش کنیم که کودکان و نوجوانان با نگاه عمیق قرآنی تربیت شوند.
رضایی در پایان گفت تصور ما بر این است که همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید بخشی از نگاه و مدیریت و اعتبار خودشان را صرف توانمند‌سازی کودکان و نوجوانان کنند.
در این دیدار که هم زمان با برگزاری جشنواره‌ی نمایش عروسکی منطقه‌ی 2 کانون در ایلام صورت گرفت علی‌اشرف صندوق آبادی مدیر کانون استان نیز گزارشی از فعالیت‌های کانون استان و برنامه‌های جشنواره ارایه کرد.