مدیرعامل کانون: راه اندازی شبکه های خصوصی رادیو تلویزیونی، صدا و سیما را تقویت می کند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بار دیگر بر راه اندازی شبکه های خصوصی رادیو تلویزیونی در ایران به ویژه برای بچه‌ها تاکید کرد و این امر را باعث تقویت صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی در ایلام یادآور شد که در مقابله با هجمه‌های فرهنگی بیگانگان باید متناسب با نوع هجمه از زبان و ابزار مناسب برای مقابله استفاده کنیم اگر دشمن با زبان ادبیات، هنر و تصویر مقابل ما قرار گرفته است ما نیز باید از همین زبان بهره بگیریم.
وی به تعدد شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و افزود: زحمات صدا و سیما هرگز زیر سوال نمی‌رود و این نهاد تاثیرگذار باید همچنان دولتی و حاکمیتی باقی بماند اما در عین حال تجربه‌ی خصوصی سازی در عرصه‌ی آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آموزش عالی نشان داده است که تنوع و تکثر بخش خصوصی باعث تقویت و پیشرفت بخش دولتی می‌شود.
به گفته‌ی رضایی اگر شبکه‌های خصوصی رادیو و تلویزیونی راه اندازی بشود آن قدر برنامه خوب و مناسب تولید خواهد شد که دیگر مردم فرصتی برای انتخاب برنامه های شبکه های ماهواره‌ای پیدا نمی‌کنند.
مدیر عامل کانون در این مصاحبه‌ی مطبوعاتی همچنین از برنامه‌های کانون برای انتشار بیش از 460 عنوان کتاب در سال 1390، ادامه ی اجرای طرح رمان برای نوجوان امروز و چاپ 40 عنوان از آن در تابستان، برنامه‌های کانون برای راه اندازی 150 کتابخانه‌ی سیار در برنامه‌ی پنجم توسعه و محرومیت زدایی فرهنگی از مناطق محروم کشور خبر داد.
وی توضیح داد که کانون در سراسر کشور دارای 835 مرکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتابخانه‌ی پستی است و حدود 10 درصد از کودکان و نوجوانان ایرانی را تحت پوشش فعالیت‌های خود قرار می دهد و به لحاظ شاخص‌های بین‌المللی این تعداد باید به 2هزار مرکز برسد که تلاش می‌کنیم به این هدف در چارچوب چشم انداز 20 ساله ی کشور دست پیدا کنیم.
مدیر عامل کانون، کودکان و نوجوانان امروز را میوه‌های درخت برنامه ی 1404 و مجریان اصلی اجرای این برنامه در سال‌های آینده برشمرد.
به گفته‌ی رضایی تعداد اعضای کانون حدود 800 هزار نفر است و سال گذشته 12 میلیون نفر، برنامه از فعالیت‌های کانون استفاده کرده‌اند به معنای این که فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری یک عضو به نسبت تعداد برنامه‌ها در نرم افزار آماری کانون محاسبه می‌شود.
وی همچنین بر توجه کانون به توسعه ی فعالیت‌های دینی و مذهبی در مراکز با هدف تربیت انسان‌های مذهبی، الهی و قرآنی تاکید کرد و در عین حال یادآور شد که الگو سازی و توجه به بسیاری از
مفاهیم اخلاقی و اجتماعی مانند حفظ محیط زیست مراقبت از حیات وحش ودیگرمباحث اخلاقی می تواند در چارچوب فعالیت های دینی معنا شود.
رضایی در پایان با اشاره به استعدادهای استان ایلام در عرصه های فرهنگی گفت سنت ها آداب و رسوم مردم ایلام آن قدر با اصالت و غنی است که می تواند تمام جمعیت ایران را تغذیه کند و ما در صددیم در همه‌ی شهرهای این استان دست کم یک مرکز فرهنگی، هنری راه اندازی کنیم.
در نشست مدیر عامل کانون با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در ایلام که در محل مرکز فرهنگی هنری جدید کانون با نام شهید جرایه برگزار شد تعدادی زیادی از خبرنگاران خبرگزاری های، صدا و سیما، روزنامه‌های سراسری و استانی همچنین هفته نامه‌ها و نشریات محلی حضور داشتند.
این نشست هم زمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره ی منطقهای نمایش عروسکی کانون در ایلام برگزار شد.
این جشنواره با حضور 12 گروه نمایشی اعضای کانون 7 استان کشور طی روزهای 20 تا 22 تیر میزبان خانواده های ایلامی بود.