کد خبر: 205862
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
مجموعه‌ی"آسمان چه‌می‌گوید؟" شایسته تقدیر کتاب فصل شناخته شد

مجموعه کتاب‌های "آسمان چه می‌گوید؟" از سری کتاب‌های منتشر شده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شمار آثار شایسته تقدیر نوزدهمین دوره کتاب فصل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون، 8 اثر برگزیده و 44 اثر شایسته تقدیر این دوره برای نخستین بار در شهری غیر از تهران (شیراز) در حالی معرفی شدند که در میان این آثار فقط مجموعه پنج جلدی "آسمان چه می‌گوید؟" در بخش دین به حوزه کودک و نوجوان اختصاص داشت.
این آثار توسط کانون استان تهران و از محل بودجه‌های شاخص فرهنگی استانداری تهران منتشر  و به صورت رسمی در آبان ماه امسال هم‌زمان با نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی رونمایی شد
"میان ما و خدا" و "پیشوایان نور" نام دو کتابی است که سعید روح افزا - دبیر مجموعه - تالیف آن را بر عهده داشته و سه کتاب دیگر نیز توسط مرتضی دانشمند با عنوان "آن سوی تن"، مجید ملامحمدی با عنوان "خاندان پاک" و محمود پوروهاب با عنوان "مرام خوبان" نوشته شده است.
در شرح مختصری که پشت جلد کتاب‌های این مجموعه ثبت شده، با اشاره به این نکته که قرآن مجید آخرین و کامل‌ترین پیام آسمانی است که انسان را در دنیا و آخرت به رستگاری می‌رساند آمده است: مجموعه‌ی آسمان چه می‌گوید مفاهیم این کتاب جاویدان را به صورت موضوعی ساده و روان برای نوجوانان بیان می‌کند.
قرار است پنج جلد دیگر از این مجموعه نیز به زودی منتشر شود.
در نوزدهمین دوره کتاب فصل از میان پنج هزار و 264 اثر راه‌یافته به دبیرخانه جایزه، 265 اثر به بخش دوم داوری‌ها راه یافت و در نهایت 52 اثر شامل هشت اثر برگزیده و 44 اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.
آیین اهدای جوایز این دوره روز 20 اسفند در سالن سازمان کتاب‌خانه‌ها و اسناد ملی استان فارس در شیراز برگزار شد.