کد خبر: 206385
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
نمایشگاه کتاب‌های بهاری کتاب‌خانه مرجع تا 30 اردیبهشت برپاست

نمایشگاه کتاب‌های بهاری کتاب‌خانه مرجع کانون پرو.رش فکری کودکان ونوجوانان تا روز 30 فروردین به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی کانون، در این مجموعه که از منابع موجود در کتاب‌خانه استفاده شده، 34 عنوان اثر با عنوان‌هایی بهاری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
مریم فریدونی مسوول بخش کودک فارسی این کتاب‌خانه در این باره توضیح داد که کتاب های بسیاری به موضوع بهار در حوزه‌ی ادبیات کودک ونوجوانان پرداخته‌اند اما قصد ما از انتخاب این آثار این بود که حتما نام بهار در عنوان آن‌ها آماده باشد.
وی توضیح داد که در این مجموعه کتاب‌هایی از نویسندگان شاخص و مطرح این عرصه مانند احمدرضا احمدی، سوسن طاقدیس، مصطفی رحماندوست، سید مهدی شجاعی، شکوه قاسم‌نیا، محمد رضا شمس و سیروس طاهباز به نمایش گذاشته شده است.
به گفته‌ی وی یکی از قدیمی‌ترین آثار این مجموعه کتاب شعری است با عنوان "گل اومد بهار اومد" از انتشارات کانون که در سال 1347 هجری شمسی توسط منوچهر نیستانی سروده شده و اثر، با تصویرگری پرویز کلانتری آراسته شده است.
در عین حال کتاب شعر دیگری نیز سروده میرزا علی‌اکبر صابر با عنوان روزهای بهار در این مجموعه به چشم می‌خورد که سال انتشار آن معلوم نیست اما این کتاب توسط یک ناشر روسی به زبان فارسی منتشر شده است.
مسوول بخش کودک فارسی کتاب‌خانه مرجع همچنین گفت که تنها یکی از این کتاب‌ها به زبان انگلیسی به صورت مصور و در آمریکا با عنوان عید نوروز منتشر شده است که نویسنده ایرانی آن خوانندگان انگلیسی زبان را با عید نوروز ایرانی و آداب و رسوم ایرانیان آشنا می‌کند.
وی در عین حال به این موضوع هم اشاره کرد که برخی از این کتاب‌ها موفقیت‌هایی را در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.
نمایشگاه ماه فروردین کتابخانه مرجع کانون با عنوان در بهار پرنده را صدا کن روز 30 فروردین به کار خود پایان می‌دهد و نمایشگاه اردیبهشت این کتاب‌خانه از روز 2 اردیبهشت به موضوع دیگری اختصاص دارد.
کتاب‌خانه مرجع کانون در خیابان خالد اسلامبولی تهران واقع شده است.