کد خبر: 213433
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
بازدید 8091
«آدمک‌های قصه» در کانون بندر دیلم

آدمک‌های قصه عنوان جشنی است که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مرکز فرهنگی هنری بندر دیلم برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، مرکز فرهنگی هنری دیلم در هفته کتاب و کتاب‌خوانی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری میزبان ده‌ها کودک و نوجوان این شهر بود.
قمر غلامیان، مربی مسوول مرکز دیلم در خصوص جشن «آدمک‌های قصه» و سایر ویژه برنامه‌های این مرکز گفت:
جشن «آدمک‌های قصه» با هماهنگی پیشین با اعضا برگزار گردید که طی آن بچه‌ها از دو هفته قبل کتاب‌های مختلفی را از کانون به امانت گرفتند تا در نهایت یک کتاب را انتخاب کرده و خود را به جای شخصیتی که دوست داشتند قرار دهند و لباسی مناسب با آن نقش بپوشند و در جشن حاضر شوند.
وی افزود: در هنگام اجرای برنامه، اعضا داوطلب با پوشیدن لباسی از شخصیت‌های داستان، قصه آن را بازگو کرده و سایر بچه‌ها باید حدس بزنند که این قصه از کدام کتاب است.
 غلامیان بیان کرد: با اجرای این برنامه، طی هفته‌های اخیر شاهد آمار بالای امانت‌گیری کتاب از طرف بچه‌ها بودیم و حتی برخی از آنان که در گذشته علاقه کمتری به کتاب‌خوانی داشتند، خواستار ادامه این برنامه شدند.
مربی مسوول مرکز دیلم در خصوص سایر برنامه‌های این مرکز بیان کرد: کارگاه چاپ برگ با محوریت وموضوع کتابو کتاب‌خونی،قصه‌گویی، مسابقهرو‌خوانی کتاب، کارگاه خوشنویسی و سفال، مسابقه رالی کتاب‌خوانی و ... از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز بود.
این مربی فعال کانون ادامه داد: برنامه رالی کتاب، از دیگر برنامه‌های پر مخاطب کانون در این هفته بود که قبل از اجرای آن 20 جلد کتاب متنوع در اختیار بچه‌ها قرار گرفت و در روز برگزاری، اعضا در گروه‌های 5 و 6 نفره از یکدیگر سئوالاتی با محتوای کتاب‌ها مطرح و در آخر یک گروه به عنوان گروه کتاب‌خوان کانون معرفی و تقدیر شد.
مربی مسوول مرکز دیلم، این برنامه‌ها را باعث ایجاد انگیزه بیشتر در کودکان و نوجوانان برای مطالعه و رقابت سالم دانست و افزود: امیدواریم روزی شاهد خرید کتاب در سبد کالای خانواده ها به عنوان الویتهای نخستین باشیم.
مرکز فرهنگی هنری دیلم، یکی از مراکز فعال کانون در استان بوشهر می‌باشد.