کد خبر: 213943
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۰
بازدید 5502
"چشم عقاب" زیر ذره بین اعضای ومربیان کانون کرمان

کتاب "چشم عقاب" نوشته ی محسن هجری در نشست تخصصی دو پنجره توسط اعضا و مربیان ادبی کانون کرمان نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی استان کرمان ، نشست دو پنجره از سری نشست های تخصصی آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد و اینبار رمان نوجوان " چشم عقاب" با حضور محسن هجری نویسنده این کتاب ، توسط اعضا و مربیان ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان نقد و تحلیل شد.
در ابتدای این نشست محسن هجری نوشتن را به عنوان یک مهارت اکتسابی عنوان کرد و گفت: مطالعه ، تحقیق و پژوهش در نوشتن امری مهم و اساسی است.
نویسنده کتاب "چشم عقاب" با بیان اینکه قرآن یکی از باارزشترین متونی است که در آن هم قصه و فلسفه وجود دارد و هم مجموعه ای از گفتارها و مطالب در آن ارائه شده است تصریح کرد: ادبیات با شوق خلق می شود و اجبار در نوشتن قلب را کدر می کند.
هجری یکی از مشکلات نویسندگان را شیفتگی نسبت به آثار خود دانست و گفت: این امر یک آفت بزرگ در نویسندگی است زیرا که فرد به نواقص کار خود پی نمی برد و آنها را نمی بیند.
وی به کسانی که علاقه‌مند به نویسندگی هستند یادآورشد: گفتگو با دیگران و تبادل اندیشه‌ها به خوب نوشتن آنها کمک می کند.
در ادامه این نشست اعضا ی ادبی کانون کرمان تحلیل و نقد خود از کتاب "چشم عقاب "را ارائه کردند و نویسنده این کتاب به سوالاتشان پاسخ گفت.
همچنین تعدادی از اعضا آثار داستانی خود را در حضور محسن هجری قرائت کردند و ایشان نیز مشکلات نوشتاری آنها را تحلیل و بررسی کرد.