قصه‌گویی گذشته‌ها را برای مخاطبان ترسیم می‌کند

مدیرعامل کانون گفت: یکی از راه‌هایی که گذشته‌ها را برای مخاطبان ترسیم می‌کند قصه‌گویی است و می‌توان با ارایه قصه از گذشته‌گان، در مسیر پیامبران و بزرگ قصه‌گوی عالم، خداوند متعال گام نهاد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیدصادق رضایی در آیین پایانی جشنواره‌ی قصه‌گویی منطقه‌ای در بندرعباس افزود: قصه‌گویی کاری است الهی و قرآنی و بزرگ‌ترین قصه‌گو نیز خداوند است که در قرآن قصه‌های فراوانی را برای هدایت بشر گفته است.
وی یکی از راه‌های رسیدن به کمال، معرفت و دانایی را شنیدن دانست و اظهار داشت: آن‌که قصه می‌گوید و می‌شنود کاری خدایی و قرآنی انجام می‌دهد.
مدیرعامل کانون افزود: قصه‌گویی در مقام و جایگاه تعلیم و تربیت قرار دارد و در بسیاری از قصه‌ها، قصه‌گو خدا و شنونده قصه نیز پیامبر خاتم(ص) است.
رضایی ادامه داد: خداوند همواره قصه نمی‌گوید و قصه‌های قرآنی و الهی با هدف ارایه شده‌اند و در این قصه‌ها آثار تربیتی بسیاری نهفته است که گاهی بعد از هزاران سال آثار تربیتی نهفته در آن پیدا می‌شود.
وی به قصه‌های کودکانه هم اشاره کرد و افزود: قصه‌هایی که ما برای کودکان می‌گوییم باید جذاب و با نشاط باشد و رنگ و بوی کودکانه داشته باشد و در عین حال عالی‌ترین مضامین قرآنی را می‌توانیم در قالب قصه‌گویی به عنوان یک هنر برای کودکان بازگو کنیم.
رضایی مربیان کانون را سرمایه بی‌بدیل کانون دانست و ابراز داشت: مربیان کانون و زحمات آنان را نمی‌توان با هیچ چیز عوض کرد.
جشنواره قصه‌گویی منطقه دو هرمزگان با حضور 39 قصه‌گو از 7 استان آذربایجان غربی، ایلام، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، هرمزگان و یزد از 10 تا 13 دی در بندرعباس برگزار شد.