آثار برگزیده جشنواره قصه‌گویی رضوی درقالب نرم ‌افزار ارایه شد

آثار برگزیده قصه‌گویی رضوی با هدف ماندگارشدن و تبلیغ این آثار هنری و مذهبی، به صورت نرم‌افزار در نمایشگاه دست‌آورد‌های فعالیت‌های جشنواره‌های رضوی ارایه شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی سه سال پیاپی توسط کانون مازندران در سه سطح کودک، نوجوان و بزرگ‌سال و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی برگزار شد.
در دوره نخست این جشنواره 880 در دوره دوم 2419 و در دوره‌‌ی سوم 5014 قصه در اختیار دبیرخانه این جشنواره قرار گرفته بود.
در عین حال جشنواره قصه‌گویی رضوی با تشکیل 8 کمیته فعال به ویژه تشکیل کمیته بین‌الملل و راه‌اندازی دبیرخانه فرعی جشنواره در شهر هرات افغانستان، برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش قابل توجهی انجام داده است.
هم‌چنین در هر دوره فراخوان این جشنواره به هفت زبان زنده دنیا از قبیل انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسه، اسپانیولی، ترکی و عربی ترجمه شده است.
بر این اساس در دوره سوم از برگزاری این جشنواره از میان آثار رسیده 1300 اثر از استان مازندران و باقی از استان‌های مختلف کشور بوده است 10 کشور نیز در سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی مشارکت داشتند.
کانون در دهمین دوره‌ی جشنواره امام رضا‌ (علیه‌السلام) مسولیت برگزاری 8 جشنواره را بر عهده داشت اما در سال آینده برگزاری 16 جشنواره را بر عهده خواهد داشت.
مسوولیت برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز در سال آینده به استان اصفهان واگذار شده است.
نمایشگاه دست‌آورد‌های فعالیت‌های جشنواره‌های رضوی از روز 14 بهمن هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز به کار کرده است و تا روز 19 بهمن همه روزه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی،‌هنری کانون از ساعت 9 صبح تا 17 پذیرای علاقه‌مندان است.