آغاز بزرگ‌ترین جشنواره‌ی قصه‌گویی ایران؛ صبح 29 بهمن در تبریز

دو قصه گویی هرمزگانی در جمع برترین قصه گویان ایران و جهان قصه خواهند گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون صبح روز 29 بهمن هم‌زمان با سال‌روز قیام تاریخی مردم تبریز بر علیه رژیم ستم‌شاهی با برگزاری مراسم ویژه‌ای در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی، هنری 29 بهمن این شهر کار خود را آغاز می‌کند.
در نخستین روز برگزاری این رویداد فرهنگی که در آن 40 قصه‌گوی برگزیده‌ی ایرانی و 10 قصه‌گوی مطرح خارجی حضور دارند 18 قصه‌گو روایت‌گر داستان‌های خود برای کودکان و نوجوانان تبریزی خواهند بود که از این میان در همین روز 3 قصه‌گوی خارجی نیز بر روی صحنه خواهند رفت.
بر همین اساس در مراسم گشایش این رویداد فرهنگی علاوه بر پخش چند نماهنگ و اجرای موسیقی، دبیر و مدیر اجرایی و معاون فرهنگی کانون به سخنرانی خواهند پرداخت و پس از آن جشنواره با قصه‌گویی قصه گویان برتر ایران و جهان آغاز خواهد شد.
بر اساس جدول اجرای قصه گویی جشنواره فواد حمود اهوازی  و ماه بی‌بی صفری‌پور از هرمزگان به ترتیب قصه‌های« «خروس گردو دزد» و «حکم ناحق»  را بازگو خواهند کرد.
لازم به ذکر است قصه گویان کشوری از خلال رقابت‌های 31 جشنواره استانی و 4 جشنواره منطقه‌ای برگزیده شده‌اند جایی که در آن 1700 قصه‌گوی ایرانی به رقابت پرداختند.
10 قصه‌گوی خارجی نیز از بین 50 قصه‌گوی متقاضی از بیش از 35 کشور جهان انتخاب شده‌اند.
جشنواره شانزدهم قصه‌گویی عصر روز 1 اسفند در تبریز با معرفی برگزیدگان خود پایان خواهد یافت.