بازار تئاتر کودک و نوجوان چشم‌اندازی بین‌المللی دارد

دبیر بازار تئاتر کودک و نوجوان معتقد است، این رویداد فرهنگی و هنری در چشم اندازی پنج ساله قادر است به عنوان یک فعالیت مهم بین‌المللی تلقی شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجید امرایی با این توضیح که یکی از مهم‌ترین ارکان حوزه تئاتر کشور توجه به مباحث علمی و پژوهشی است، گفت: در حاشیه برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان تلاش شده این بخش‌ها پررنگ‌تر دیده شود.
وی افزود: هم‌زمان با برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان، برپایی کارگاه‌های عملی هنرهای مرتبط با این شاخه هنری نیز برگزار خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک با فرایند تولید یک اثر نمایشی در حوزه کودک و نوجوان آشنا شوند.
امرایی با بیان این که آخرین دست‌آوردهای تولیدی پژوهشگران و مبتکران حوزه تئاتر کودک و نوجوان نیز در بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: آخرین دست‌آوردهای حوزه عروسک‌سازی، آخرین آثار پژوهشی و نمایش‌نامه‌های منتشر شده، آخرین شیوه‌های جدید کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان بازیگری و دیگر عناصر مرتبط با تئاتر کودک ونوجوان از جمله این دست‌آوردها به شمار می‌آید.
این نویسنده و کارگردان تئاتر افزود: علاوه بر سمینار و کارگاه‌های عملی، نشست‌های تخصصی بین صاحب نظران حوزه تئاتر کودک و نوجوان از رویکردهای علمی بازار تئاتر است. 
وی تاکید کرد: این رویداد فرهنگی و هنری در چشم‌اندازی پنج ساله قادر است به عنوان یک فعالیت مهم بین‌المللی تلقی شود.
برگزاری 5 کارگاه تخصصی در بازار تئاتر کودک و نوجوان
به گفته امرایی، 5 کارگاه تخصصی در بازار تئاتر کودک و نوجوان 8 تا 12 تیر ماه در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کارگاه‌های «بداهه‌پردازی در تئاتر کودک و نوجوان» با حضور اکرم قاسمپور، «فنون تئاتر مشارکتی در تئاتر کودک و نوجوان» با حضور علی ظفر قهرمانی‌نژاد، «نمایش خلاق در تئاتر کودک و نوجوان» با حضور یدالله آقاعباسی، «عروسک سازی و نقاب سازی» با حضور فرزانه بابایی و «مواد در نمایش عروسکی» با حضور هما جدیکار برگزار خواهد شد.
عموم علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه ها تا 20 خرداد فرصت ثبت نام دارند و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با دو شماره تلفن 88971292 و 88971332 تماس بگیرند.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.