آشنایی با گروه‌های نمایشی امتیاز مهم بازار تئاتر کودک و نوجوان

حسن دولت‌آبادی، مدیر دفتر تئاتر کودک مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، امتیاز مهم برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان را معرفی فعالیت‌های جانبی و مهم گروه‌های نمایشی دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،دولت آبادی گفت: با توجه به شرایطی که بر تئاتر حاکم است هر فعالیتی که موجب گسترش هنر نمایش شود ارزنده و مهم است.

این نویسنده برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان را حرکت خوبی دانست و افزود: فضایی برای برپایی بازار فراهم آمده که مثبت است و می‌تواند آغازگر خوبی باشد. به هر اندازه در بازار جاذبه ایجاد شود تا مخاطب عام بتواند با آن ارتباط برقرار کند موفق‌تر است.

دولت‌آبادی با بیان این که هر فعالیتی که در عرصه تئاتر کودک و نوجوان به شکل کارشناسانه انجام شود به رشد و پیشرفت این شاخه هنری کمک می‌کند، گفت: برای بازار تئاتر کودک و نوجوان می‌توان جریان‌سازی کرد و در سمینار و نشست‌های پژوهشی وارد ایده و جریانات جدید شد و به نوآوری در این حوزه فکر کرد. مهم است از بحث و موضوعات تکراری اجتناب شود و به مباحثی که در دنیا جاری است پرداخت تا مخاطب به جای شنیدن سخنان تکراری، با ایده‌های جدید تئاتر کودک و نوجوان آشنا شود.

این پژوهشگر تئاتر، امتیاز مهم بازار را معرفی فعالیت و تولیدات نمایشی کودک و نوجوان دانست و تصریح کرد: این بازار از فعالیت‌های ابتکاری مرکز ملی اسیتژ( سازمان بین‌المللی تئاتر برای کودکان و نوجوانان) ایران است که کارنامه خوبی دارد.

دولت آبادی کیفیت در تئاتر کودک و نوجوان را مهم دانست و اضافه کرد: در اجرای نمایش کودک و نوجوان باید کیفیت را در نظر داشت کمیت مطلوب نیست. اگر تئاتر بزرگ‌سال را پزشک عمومی ببینیم، تئاتر نوجوان مانند پزشک تخصصی و تئاتر کودک پزشک فوق تخصص است ولی متاسفانه تئاتر کودک درجه یک دیده نمی‌شود. در آثار با کیفیت این شاخه هنری، آگاهی نسبت به روانشناسی کودک و نظارت بر تئاتر کودک حرف اول را می‌زند.

بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 10 تا 12 تیر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.