تدارک گسترده‌ی کانون  آذربایجان شرقی  برای اوقات فراغت تابستان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر از برنامه‌های گسترده کانون برای فصل تابستان داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  الیاس ابراهیمی با بیان این که تمامی فعالیت‌های کانون در طول سال در راستای غنی سازی اوقات فراغت است تصریح کرد:«این فعالیت‌ها در تابستان امسال از تنوع بیشتری برخوردار خواهد بود».

وی تاکید کرد:«هم اکنون تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف استان آماده ثبت نام از علاقه‌مندان‌اند افزود:«کارگاه‌های نقاشی،خوشنویسی،سفالگری،رایانه،رباتیک و مفاهیم قرآنی از جمله فعالیت هایی هستند که در فصل تابستان برای علاقه مندان برگزار خواهد شد».مدیرکل کانون آذربایجان شرقی در عین حال تصریح کرد:«در کنار این کارگاه‌ها دیگر فعالیت‌هایی نظیر نمایش عروسکی،قصه گویی،امانت کتاب،کارگاه ها ی شعر و داستان،نشریه نگاری و وبلاگ نویسی نیز برای کودکان ونوجوانان علاقه‌مند اجراء می‌شود.

وی افزود:«نمایشگاه‌های دائمی تولیدات فرهنگی کانون همچون کتاب،سرگرمی و بازی های فکری نیز در مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح استان پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها خواهند بود».

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای ثبت نام کودکان ونوجوانان در مراکز کانون زبان ایران،تصریح کرد «این مراکز در تبریز و شهرهای مراغه،مرند ، اسکو و میانه هم اکنون کار ثبت نام برای ترم تابستان را آغاز کرده‌اند.»

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد:با توجه به ظرفیت های موجود  پیش بینی می شود تعداد زبان آموزان مراکز کانون زبان ایران  تا 24 هزار نفر افزایش یابد.وی افزود در بخش کودکان ونوجوانان مراکز کانون زبان ایران همچنین فعالیت های متنوعی نظیر امانت کتاب،بازدید های علمی و فرهنگی،قصه گویی و کتابخوانی نیز اجراء خواهد شد.

ابراهیمی فعال سازی انجمن‌های ادبی و نجوم را از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد و افزود:ۀاین انجمن‌ها با رویکرد کاملاً تخصصی و با هدف توسعه فعالیت های تخصصی ادبی و علمی برنامه های خود را اجراء می‌کنند».

مدیرکل کانون آذربایجان شرقی اعتماد خانواده ها به کانون و تخصصی بودن فعالیت‌های آن را از جمله سرمایه‌ها‌ی مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و اظهار امیدواری کرد برنامه ها و فعالیت های آن گامی دیگر در مسیر شناسایی و رشد خلاقیت و تفکر آینده سازان مین اسلامی باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در حال حاضر دارای 29 کتابخانه ثابت،سیار و پستی و 13 مرکز کانون زبان  در سطح استان است.