تجربه‌های کانون قابل گسترش به کشورهای اسلامی است

دبیر کل جمعیت کشافه‌الامام مهدی (عج) لبنان گسترش تجربه و دست‌آوردهای کانون در بخش فرهنگی را به کشورهای اسلامی منطقه، بسیار مهم عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، شیخ نزیه فیاض در گردهم‌آیی معاونان و مدیران کل کانون با بیان این مطلب گفت: فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون نیازمند توسعه و پیشرفت بیشتری است تا کودکان و نوجوانان سایر کشورهای منطقه نیز از این تجربه‌ها محروم نباشند.
وی افزود: موسسه کشافه‌المهدی (عج) ضمن استقبال از این فعالیت‌ها آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف مادی و نیروی انسانی برای تبادل تجربه‌ها و بهرمندی بیشتر کودکان و نوجوانان همکاری لازم صورت گیرد.
 نزیه فیاض در ادامه صحبت‌های خود از ایران به عنوان یک قطب مهم در جهان یاد کرد که ارزش‌های اسلامی را به جهانیان ارایه کرده است.
دبیرکل جمعیت کشافه‌المهدی(عج) لبنان یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران 34 سال پیش تحولی در فرهنگ پدید آورد و نگاه و تفکر جدیدی که حامی مستضعفان و محرومان بود را به دنیا معرفی کرد.
  وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی در این سال‌ها با استفاده از یک تفکر درست و اصولی، پیوسته در حال پیشرفت و گسترش در زمینه‌های علمی و نظامی بوده و توانسته از جایگاه ارزشی بالایی برخوردار شود و تمامی دسیسه‌های دشمنان را خنثی کند.
وی هم‌چنین اظهار داشت: امیدواریم جمعیت کشافه‌المهدی(عج) لبنان نیز با استفاده از مهارت و تجربه مربیان و کارشناسان کانون در آینده نزدیک به این شیوه‌ها و ابزارها مجهز شود و بتواند فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان را گسترش دهد.
در ادامه این نشست حاج علی خلیل معاون هنری موسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان طی گزارشی در زمینه تعامل این موسسه با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: یکی از بهترین دست‌آوردهای این همکاری راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار وپژه کودکان و نوجوانان در سال گذشته بود که طی 4 ماه بیش از 9‌هزار نفر از فعالیت‌های این کتاب‌خانه بهره‌مند شدند.
وی هم‌چنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان موسسه در ایران و ترجمه تعدادی از کتاب‌های کانون به زبان عربی را بسیار خوب و موثر دانست و افزود: این آموزش‌ها باعث شرکت کودکان و نوجوانان لبنان در جشنواره‌های امام‌رضا (علیه‌السلام) و برگزاری کارگاه‌های هنری پویانمایی، نقاشی، عروسک‌سازی در موسسه کشافه‌المهدی(عج) شده است.
گفتنی است: کتاب‌خانه سیار لبنان سال گذشته با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این کشور راه‌اندازی و با استقبال خوبی از سوی کودکان ونوجوانان لبنانی مواجه شد.
گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران ستادی و مدیران کل استانی کانون سراسر کشور صبح روز 27 شهریور 1392 در مشهد آغاز شد و  28 شهریور به کار خود پایان می‌دهد.