ترویج فرهنگ زیست محیطی در میان کودکان گیلانی با امضای تفاهم‌نامه‌

دو اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان حفاظت از محیط زیست استان گیلان تفاهم‌نامه‌ای را با یک‌دیگر امضا کردند تا همکاری‌های این دو سازمان برای ترویج فرهنگ زیست محیطی در میان کودکان گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان این تفاهم نامه با عنایت به اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ضرورت حفاظت از محیط زیست که وظیفه ی عمومی و لزوم مشارکت همه بخش های اجرایی کشور در این عرصه را طلب می کند، از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و اداره کل محیط زیست استان در تاریخ 3/7/92 در سالن اجتماعات مجتمع کانون پرورش فکری رشت امضا شد.
امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در این جلسه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تشکر از همکاری های کانون پرورش فکری، آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ زیست محیطی را امری ضروری دانست و همکاری کانون را درانتقال این فرهنگ به نسل آینده مهم برشمرد.
 وی افزود: امضای تفاهم نامه گامی برای برقراری ارتباط بیشتر دو دستگاه اجرایی و همکاری در ترویج و اشاعه فرهنگ و اخلاق زیست محیطی است تا آثار و نشانه های فرهنگی و دینی در جلوگیری از تخریب محیط زیست استان و کشورمان در بین کودکان و نوجوانان نهادینه شود.
نقی علیزاده مدیر کل کانون پرورش فکری نیز با اشاره به فعالیت های کانون، همکاری در آشنا کردن کودکان و نوجوانان را با اهمیت حفاظت از محیط زیست را امری اسلامی و فرهنگی بیان کرد. علیزاده در سخنانش یادآور شد: اهمیت حفاظت از محیط زیست در آیات و احادیث زیادی در دین اسلام بیان شده است و در تاریخ قبل و بعد از اسلام هم مورد توجه ایرانیان بوده است.
وی گفت: کانون پرورش فکری با مربیانی متخصص و کتاب هایی مناسب آمادگی دارد با برگزاری کارگاه و اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی  و همکاری دو دستگاه به توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی های زیست محیطی در میان کودکان و نوجوانان بپردازد.
اعتباراین تفاهم نامه از تاریخ 3/7/92به مدت دو سال می باشد و در صورت تایید طرفین قابل تمدید خواهد بود.