هفته ملی کودک تلنگری است برای جدی گرفتن حقوق کودکان

با حضور ناهید اللهویردیزاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گردهمایی سالانه مربیان هنری و ادبی مراکز استان در سالن کنفرانس مرکز شماره 5 اردبیل با حضور کلیه مربیان پاره وقت و کارشناس های هنری و ادبی برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این نشست اللهویردیزاده مدیر کل کانون استان با تبریک هفته ملی کودک به مربیان هنری و ادبی که در حساس ترین بخش از فعالیت های کانون فعالیت دارند گفت: هفته ملی کودک تلنگری برای جدی گرفتن حقوق کودکان است و برماست که با تدوین و ارایه برنامه های با محتوا در طول سال در راستای احقاق حقوق فرهنگی کودکان بکوشیم.
اللهویردیزاده در بخش دیگر از سخنان خود به نگرش های مختلف جوامع برای تربیت کودک اشاره کرد و گفت: کودکان معصومترین قشر جامعه هستند و خدمت به آنها عبادت است. از این فرصت استثنایی که در کانون برای تک تک ما فراهم آمده تا در خدمت کودکان باشیم باید نهایت استفاده را برای تلطیف و تهذیب نفس ببریم.
وی با دعوت مربیان به مطالعه  خاطر نشان ساخت: ارتقا و توسعه کم و کیف فعالیت هایمان امکان پذیر نیست مگر با دانش افزایی و مهارت افزایی مستمر، لذا در حوزه کاریمان می بایست به صورت مداوم در حال تدبیر و کشف و حل مسئله باشیم.
مدیر کل کانون استان اردبیل در بخش بعدی سخنانش به نقش و جایگاه ارزشمند و بی بدیل مربیان ادبی و هنری در مراکز کانون اشاره کرد و بیان داشت: مربیان ادبی و هنری حداقل از دو لحاظ دو گروه ویژه از همکاران ما هستند. اول اینکه حوزه فعالیت شما عزیزان بطور اعم هنر است و هنر لطیف ترین ساحت از ساحت وجودی انسان است. دوم اینکه از آنجا که هدف نهایی ما تعالی کودکان است نه تفاوت، فلذا این هدف در حوزه هنر بیشتر امکان تحقق دارد.
بخش بعدی سخنان مدیر کل کانون استان به تکریم مربیان پاره وقت کانون اختصاص داشت. در این بخش اللهویردیزاده نیروهای انسانی را سرمایه اصلی هر سازمان دانست و گفت: تمام تلاش مدیریت استان بر این است که بهترین شرایط را برای فعالیت مربیان پاره وقت ادبی و هنری به وجود آورد ولی آنگونه که آگاهید تصمیم گیری نهایی در خصوص بعضی از مسایل از جمله تبدیل وضعیت استخدامی و افزایش ساعات کاری در سطح کلان مدیریتی انجام می پذیرد که امیدواریم محقق شود.
نشست سالانه مربیان ادبی و هنری با پرسش و پاسخ ادامه یافت. مربیان ادبی و هنری مراکز کانون استان مشکلات کاری خود را مطرح کردند و مدیر کل استان دستورات لازم برای رفع مشکلات و هماهنگی های بیشتر را به کارشناس مسئول فرهنگی و کارشناسان ادبی و هنری صادر کرد.
گردهمایی مربیان ادبی و هنری بعد از نشست مشترک با مدیر کل استان به صورت جداگانه صبح و بعد از ظهر ادامه یافت و در جریان این نشست ها مربیان هنری و ادبی با کارشناسان مربوطه در مورد مسایل حوزه کار خود به گفتگو نشستند.