ویژه برنامه های کانون استان قم در هفته ملی کودک

صبح امروز طی نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، مدیرکل کانون استان قم و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های متولی حوزه‌ی کودک به تشریح جشنواره ها، ویژه برنامه‌ها، نمایشگاه ها و نشست های تخصصی هفته ملی کودک پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در این نشست خبری که با دعوت روابط عمومی کانون استان قم برگزار شد، محمد مخلصی با اشاره به توجه دین مبین اسلام به حوزه‌ی کودک و بیان حقوق فرهنگی، اجتماعی او در تعالیم خود، تشکیل ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک را فرصت مغتنمی دانست که متولیان حوزه کودک و نوجوان بتوانند با استفاده از این فرصت خدمات مفید و مثبتی را به آینده سازان کشورمان ارائه دهند.
مدیرکل کانون استان قم همچنین تصریح کرد تشکیل ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک در طول سال بهانه ای خواهد بود تا به جامعه القا کنیم که کودکان اگرچه کودکند ولی بزرگند و ما با پشتوانه‌ی عظیم فرهنگی و مذهبی خود باید تلاش کنیم تا در قالب فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی نیازهای آنان را برآورده کنیم و انان را برای ساختن جامعه‌ی فردا مجهز کنیم.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک همچنین از برگزاری جشنواره بازی‌ها با عنوان «بازی،شادی، تماشا» خبر داد و گفت: این جشنواره صبح روز 16 مهرماه از ساعت 8:30 الی 12 در بوستان المهدی استان قم برگزار خواهد شد.
به گفته‌ی مدیرکل کانون استان قم این جشنواره که با حضور 200 نفر از اعضای کودک و نوجوان مراکز شهر و روستا و همچنین دانش آموزان مدرسه‌ی اتباع خارجی برگزار می‌شود، شامل 12 غرفه است که بازی‌های مختلفی از جمله بازی های اقوام و ملل،بازی نمایش، بازی های هنری و ادبی، بازی های کتابخانه ای، بازی های رایانه ای، رباتیک و بازی ها و سرگرمی های سازنده کانونی را ارائه می‌کند.
وی همچنین از برگزاری دو نشست تخصصی تاثیرات بازی های رایانه ای در کودکان و نوجوانان ویژه والدین و مربیان و همچنیننشست تخصصی روش های ترغیب کودکان و نوجوانان به نماز خبر داد که روزهای هفدهم و بیست و یکم مهرماه به ترتیب در مراکز 8 و 9 کانون استان برگزار می‌شوند.
برپایی نمایشگاه «من و عروسکم» که آثار فرهنگی هنری و ادبی اعضا در ارتباط با عروسکهای دارا و سارا را به نمایش می‌گذارد نیز ازجمله برنامه‌های کانون استان قم است که در طول هفته ملی کودک در مرکز شماره 4 استان برگزار خواهد شد.
همچنین اعضای کتابخانه‌ی پستی استان نیز روز بیستم مهرماه در مدرسه حکمت روستای قزل آباد بخش جعفریه گرد هم می‌آیند تا در ویژه برنامه ای که با عنوان «طلوع مهر در آسمان کودکی » برگزار می‌شود شرکت کنند.
اجرای مسابقهی«روزگار کودکی» نیز از جمله برنامه هایی است که توسط واحد روابط عمومی استان طراحی شده است تا همکاران و مربیان مراکز کانون استان و خانواده‌های ایشان بتوانند خاطرات خود را از دوران کودکی خود بازگو کنند.
محمدمخلصی همچنین ضمن تقدیر از دستگاه‌های متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان استان از برگزاری جشن مشترک با عنوان«جشن شکوفه های زندگی» خبر داد که روز بیست و یکم مهرماه با حضور کودکان معلول و بی سرپرست تحت نظر بهزیستی در سالن اجتماعات حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.
پس از سخنان دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی کودک و اعلام برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در طی این هفته، مسئولان و نمایندگان معاونت فرهنگی آستانه‌ی مقدسه حضرت معصومه (س)، هلال احمر، میراث فرهنگی، مرکز بهداشت و بهزیستی نیز به تشریح  ویژه برنامه های خود پرداختند.
شایان ذکر است مراکز 9 گانه‌ی کانون استان قم نیز طی روزهای هفته ملی کودک و با توجه به نام‌گذاری‌های انجام شده، ویژه برنامه های متنوع فرهنگی،هنری وادبی را برای اعضای کودک و نوجوان خود پیش بینی کرده اند.
ویژه برنامه های هفته ملی کودک طی روزهای 15 الی 21 مهرماه با شعار «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» در کلیه‌ی مراکز و دستگاه‌های فرهنگی استان قم برگزار خواهد شد.