نیازهای کودکان در اولویت‌های کاری مسوولان قرار گیرد

سید طاهر طاهری استاندار البرز در پیامی به مناسبت هفته ملی کودک این هفته را تبریک گفت.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان‌، سید طاهر طاهری استاندار البرز در پیامی هفته ملی کودک را گرامی‌داشت و روز جهانی کودک را به تمامی کودکان به ویژه کودکان استان تبریک گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: اعتقاد به‌ این‌ که‌ خانواده‌ به‌ عنوان‌ جزء اصلی‌ جامعه‌ دارای اهمیت است و هم چنین سفارش دین مبین اسلام که جایگاه کودک را در خانواده بسیار حائز اهمیت می‌داند، حاکی از این است که می‌بایستکودکان از حمایت‌ها و مساعدت‌های‌ لازمه‌ به‌ نحوی‌ برخوردار شوند که‌ بتوانند مسوولیت‌های‌ خود را در جامعه‌ ایفا کنند.
در بخش دیگری از پیام استاندار البرز آمده است: یکی از مهم‌ترین نیازهای کودکان از دیدگاه اسلام نیاز به محبت است. اسلام دین مهر و محبت و دوستی است که این امر از دیدگاه ائمه اطهار نمایان است. پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: کودکان را دوست بدارید و نسبت به آنان مهربان باشید .
طاهری در پیام خود آورده است: با تشخیص‌ این‌ که‌ کودک‌ برای‌ رشد کامل‌ و متعادل‌ شخصیتی‌ خود می‌بایست در محیط‌ خانواده‌ و در فضایی‌ (مملو) از خوشبختی‌، محبت‌ و تفاهم‌ بزرگ‌ شود، این وظیفه سنگین بر دوش تک تک آحاد جامعه به ویژه مسوولان است که با توجه‌ به‌ این‌ که‌ کودک‌ می‌بایست‌ آمادگی‌ کامل‌ برای‌ زندگی‌ فردی‌ در جامعه‌ داشته‌ باشد و در سایه‌ ایده‌آل‌هایی‌ که‌ در منشور سازمان‌ ملل‌ اعلام‌ شده‌، به‌ویژه صلح‌، احترام‌، بردباری‌، آزادی‌، برابری‌ و اتحاد بزرگ‌ شود، به حقوقی که برای کودکان در نظر گرفته شده است، احترام بگذارند و رفع نیازهای آنان را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند .
در این پیام تاکید شده است‌: هر چند که توجه به کودکان را نباید به هفته خاصی محدود کرد اما این هفته فرصتی است تا در کنار تمام روزمرگی‌ها، فضایی را به کودکان و نوجوانان اختصاص داده و قدری هم برای آنان وقت‌گذاری کنیم و به نیازهای ویژه‌شان توجه کنیم .
 ضمن گرامی‌داشت 15 تا 21 مهر هفته ملی کودک ، 16 مهر روز جهانی کودک را به تمامی کودکان و نوجوانان عزیز این مرز و بوم به ویژه کودکان و نوجوانان عزیز استان سرافراز البرز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم که این آینده‌سازان با بهره‌گیری از حمایت‌های ویژه، فاتح قله‌های پیشرفت و عزت جهان باشند و نام ایران اسلامی مانند همیشه بر قله‌های سربلندی حک شود .
هم‌چنین امیدوارم میلیون‌ها کودک در دنیا که تحت ظلم و بدرفتاری، گرسنگی و فقدان بهداشت هستند. مورد حمایت‌های ویژه قرار گیرند و شاهد بهره‌گیری آنان از حقوق طبیعی‌شان باشیم.