وزیر آموزش و پرورش: فیلم‌های کانون را در مدارس کشور نمایش دهید

وزیر آموزش و پرورش گفت: فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویژه آثار انیمیشن آن می‌تواند در 105 هزار مدرسه کشور به نمایش گذاشته شود و این امر تحولات بزرگی را در فکر و اندیشه دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر علی‌اصغر فانی در نخستین نشست خود با کارشناسان کانون - که صبح روز دوشنبه 23 دی 1392 در تهران برگزار شد - در جریان دیدگاه‌ها و مسایل و مشکلات کارکنان کانون قرار گرفت.
وی در این میان پس از شنیدن سخنان علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل و کارشناسان 4 بخش مختلف و یک مربی مسوول کانون به بیان دیدگاه‌های خود در دو حوزه‌ی مسایل فرهنگی و مسایل شغلی و معیشتی کارکنان کانون پرداخت.
وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سخنان خود ضمن اظهار خشنودی از حضور در جمع کارشناسان کانون با بیان این‌که سیاست وزارت آموزش و پرورش در دوره‌ی وزارت وی بر مبنای حرکت در مسیر بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسان و پژوهش و تحقیق است، هدف از برگزاری این نوع نشست‌ها را استفاده از نظرات همکاران و ترسیم جهت حرکت وزارت در مسیر این دیدگاه‌های کارشناسی عنوان کرد. 
فانی گفت: این جهت‌گیری در مسیر فعالیت‌های کانون به سمت مدارس خواهد بود و تکمیل تجربه‌های گذشته در همکاری کانون و آموزش و پرورش با مطالعه و بررسی بیشتر بی‌تردید باعث خواهد شد تا خروجی‌های کانون از ورودی‌های مدارس تامین شود.
وی با اشاره به طرح وزارت آموزش و پرورش برای این‌که یک روز هفته به فعالیت‌های فوق برنامه فرهنگی و تربیتی و ورزشی اختصاص پیدا کند توضیح داد که در این طرح دانش‌آموزان از سال تحصیلی آینده یک روز هفته بدون کیف و کتاب به مدرسه می‌آیند و با عشق و علاقه در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند بی‌تردید تجربه‌های متراکم شده  کانون در نزدیک به نیم قرن فعالیت، می‌تواند به غنی‌سازی و پربارکردن این ساعت‌های دانش‌آموزان کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش افزایش توانمند‌ی نیروهای انسانی در مجموعه وزارت و کانون را مساله‌ای بسیار جدی عنوان کرد که از طریق مجلس در حال پیگیری است چرا که اگر عواملی مانند انگیزش، مهارت حرفه‌ای و شایستگی‌های کاری نیروی انسانی را تقویت کنیم بهره‌وری آموزش و پرورش افزایش خواهد یافت.
دکتر فانی در ادامه بر جذب ظرفیت‌های هنری و ادبی کشور به کانون تاکید کرد و گفت: کانون از چهره‌های سرشناس و شاخصی برخوردار است اما این نباید باعث شود که از نیروهای توانمند خارج از کانون استفاده نکنید کانون باید آغوش خود را به روی این هنرمندان باز کند و بر غنا و کیفیت تولیداتش بیافزاید.
وی استفاده از روش‌های غیر مستقیم در فعالیت‌های تربیتی و تولیدات را یکی از نقاط قوت کانون برشمرد و با یادآوری خواسته‌های دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی از آموزش و پرورش در حوزه‌ی ترویج کتاب‌خوانی، زنگ گفت‌وگو و تقویت درس انشاء، تاکید کرد که کانون با فعالیت‌ها و تولیدات خود می‌تواند به تحقق این دیدگاه‌ها و توسعه‌ی بحث اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری در میان دانش‌آموزان کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش در پایان به فعالیت‌های کانون زبان ایران هم اشاره کرد و گفت انتظار ما از کانون زبان بسیار فراتر از آن چیزی است که اکنون انجام می‌دهد به اعتقاد من هر دانش‌آموز ایرانی باید در پایان دوره‌ی تحصیل خود دو گواهی‌نامه نیز برای زبان خارجی و مهارت‌های رایانه‌ای از ما دریافت کند و ما باید از ظرفیت‌های کانون برای عمق‌بخشی آموزش زبان‌های خارجی در مدارس استفاده کنیم. کانون زبان از جایگاه خوبی در میان مردم برخوردار است و تلاش می‌کنیم با رفع برخی مشکلات و محدودیت‌ها از توان کانون برای بهبود وضعیت آموزش زبان و تقویت معلمان نیز استفاده کنیم.
در این نشست علیرضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون نیز با ارایه‌ی گزارشی برخی از سیاست‌های جدید و مشکلات و خواسته‌های کارکنان را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشت.
علی خاکبازان نویسنده و مترجم از سوی معاونت تولید، نرگس جعفری کارشناس مسوول معاونت فرهنگی، زهرا سمنانی مربی مسوول مرکز شماره 9 کانون تهران به نمایندگی از مربیان، محمد رضا سهرابی مدیر روابط عمومی کانون زبان ایران و سعیده ارگانی کارشناس مسوول امور بین‌الملل کانون نیز به ارایه‌ی گزارش و طرح دیدگاه‌ها و خواسته‌های حوزه‌های فعالیت خود پرداختند.
این نشست صبح روز 23 دی 1392 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تهران برگزار شد.