جشنواره مطبوعات و رسانه های مجازی کودک مهمترین عامل گسترش رسانه های تخصصی در این حوزه

نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان گفت: جشنواره مطبوعات و رسانه های مجازی کودک مهمترین عامل گسترش رسانه های تخصصی در این حوزه است.<BR>

 
بابک نیک‌طلب در گفت‌و گو با کمیته اطلاع‌رسانی یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان، اظهار داشت:یکی از مهمترین تاثیراتی که در مسیر تحول و گسترش مطبوعات کودک ونوجوان مورد نظر می باشد، برگزاری جشنواره ویژه ای تحت همین عنوان با رویکرد فرهنگی، ادبی و علمی است.
وی افزود: با توجه به اینکه مطبوعات کودک ونوجوان در همه ی دوره ها عمری کوتاه و فصلی داشتند، و شیوه ی انتشار و استقبال مسوولان و مخاطبان نیز دچار تغییر می شد، کاستی ها و افزونی هایی در سال های اخیر در این خصوص ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه یازدهمین دوره ی جشنواره ملی مطبوعات و رسانه های مجازی کودک و نوجوان به استان مازندران واگذار شده است خاطر نشان ساخت: اینکه بتوانیم یکی از فعالیت های محوری حوزه ی ستادی را به بخشی از فعالیت های یک استان واگذار کنیم و انجام فعالیت های سنگین داوری و نتیجه گیری آنرا در اختیار یک استان قرار دهیم اگر چه آزمون خطیری است، اما باعث تمرکز زدایی و توجه  فراگیر به استعداد ها و توانایی های متعدد خواهد شد.
نیک‌طلب یکی از اثرات مهم در تمرکز زدایی این جشنواره از تهران به مازندران را تنوع در برنامه ها و فعالیت ها عنوان کرد و افزود: با دائمی بودن این جشنواره در تهران، انگیزه لازم و امکان توجه و تامل به این جشنواره به مرور ضعیف شده و تحت الشاع سایر اقدامات و جشنواره ها نیز قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در استان ها می تواند ضمن ایجاد انگیزه جدید و تنوع فعالیت های آن، به رشد و گسترش فضای فرهنگی و رسانه ای در استان ها نیز منجر شود.