روی خوش اهالی رسانه به جشنواره مطبوعات و رسانه های مجازی کودک ونوجوان

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با بیان استقبال رسانه ها از جشنواره مطبوعات و رسانه های مجازی کودک ونوجوان از ارسال 9 هزار اثر به دبیرخانه ی جشنواره ملی مطبوعات و رسانه های مجازی کودک ونوجوان مازندران خبر داد.<BR>

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران و کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات و رسانه های کودک ونوجوان، قاسم عزیززاده گرجی در نشست با نمایندگی خبرگزاری مهر در مازندران با بیان اینکه جشنواره ملی مطبوعات در طی 10دوره قبل در تهران برگزار شد و بخش ملی را دنبال می کرد گفت: در دوره یازدهم به میزبانی مازندران برگزار می شود که ضمن تاکید بر تقویت جنبه ملی جشنواره در سه بخش نشریات کانونی، نشریات استانی و خبرگزاریها و رسانه های مجازی که در مجموع شامل سه بخش است در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود .
وی ضمن تشکر از نگاه مثبت برخی از رسانه ها به حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: متاسفانه تعداد رسانه هایی که به حوزه ی کودک ونوجوان می پردازند اندک است و این در صورتی است که شخصیت هر انسانی در دوران کودکی و نوجوانی شکل می گیرد.

وی افزود: هر اندازه در حوزه فکر و اندیشه، برنامه ریزی  و فعالیت  صورت گیرد بازتاب آن می تواند به جریان فکری کودک و نوجوان کمک نماید.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه این جشنواره به مدت 20 سال و طی 10دوره ، هر دو سال یکبار برگزار می شود اظهار داشت: در پایان دوره دهم همکاران دفتر مرکزی جهت تمرکززدائی جشنواره با رایزنیهائی که انجام شد مقرر کردند میزبانی جشنواره در دوره های بعدی به استانها واگذار شود.
وی افزود: در این راستا، استان مازندران نیز به مانند همه استانها برنامه های خود را ارائه کرد، بطوریکه بعد از رصد همه استانها، میزبانی یازدهمین دوره از جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاریهای و رسانه های مجازی کودک و نوجوان در مازندران کلید خورد.

دبیر جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاریها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان، ضمن تشکر از دست اندرکاران 10دوره قبل گفت: فضا و بستر 10 دوره قبل تجربه گران سنگی برای دوره های بعدی  فراهم کرد تا در این دوره نیز که با ویژگیهائی همراه است بتوانیم برای تهیه فراخوان و پیش نویس آن  دبیرخانه یازدهمین دوره از جشنواره را در مازندران شکل دهیم.

عزیززاده گرجی ، با یادآوری اینکه با فعالیت و تلاش افراد درون کانون و بیرون کانون فراخوان جامعی تهیه شد و در اختیار تمام استانهای کشور قرار گرفت اظهار داشت: همانند دوره های قبل جشنواره در سطح ملی و نشریات ملی برگزار می شود ولی با توجه به اینکه احساس شد در کنار بخش ملی بایستی بخش های دیگر دیده شود بر این اساس برای نخستین بارافرادی که در کانون عضو بودند ویا فعالیت می کردند قسمتی از فراخوان فعالیت های کانون اختصاص یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه حق میزبانی برای خود قائل شدیم و بخشی را در این جشنواره به نشریات استانی اختصاص دادیم افزود:  جهت ایجاد رقابت در بخش تولید محتوا  در حوزه کودک و نوجوان با برگزاری کارگاه آموزشی با حضور استاد پور وهاب توانستیم نشریات استانی را در این جشنواره وارد کنیم.

عزیززاده گرجی، با بیان اینکه بر طبق ذات فعالیت کانون، مربیان و مخاطبین آنها(کودک و نوجوان) در ردیف مخاطبین فراخوان ما هستند ابراز داشت: در دوره های قبل این افراد و نشریات محلی در جشنواره حضور نداشتند ولی در این دوره استقبال بسیار خوبی ازسوی این حوزه ها صورت گرفت.

وی استقبال کودکان و نوجوانان را از فضای مجازی در سطح بالائی عنوان کرد و افزود: این بخش را  که در جشنواره های دوره های قبل مغفول مانده بود توانستیم برای نخستین بار با دعوت از خبرگزاریها و رسانه های مجازی با همان فاکتور و آیتم های موجود در بخش های دیگر جشنواره ، با تولید محتوای مناسب برای این گروه سنی  در سایت ها و وبلاگها به نیاز مخاطب کودک و نوجوان پاسخی داده باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان مازندران ، این جشنواره را بهانه ای دانست تا فضا و جریانی فراهم شود تا نویسندگان و فعالان این عرصه پای کار بیایند .