کد خبر: 227550
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
درخشش مستند «حرکت در سکوت» در جشنواره آفتاب

«حرکت در سکوت» مستندی از زندگی وجیه‌الله فرد مقدم، به عنوان بهترین فیلم کوتاه مستند جشنواره فرهنگی هنری کودک و نوجوان آفتاب، شناخته شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران بخش فیلم «علی معلم» نویسنده، منتقد، تهیه کننده و کارگردان، «فرهاد ورهرام» مستند ساز، فیلم‌بردار و عکاس و «محمد اسلامی» مستندساز، فیلم‌بردار و عکاس، دیپلم افتخار این جشنواره را به مستند کوتاه «حرکت در سکوت» به کارگردانی سیدحمیدرضا میرحسینی اختصاص دادند.
این فیلم که بخش‌هایی از زندگی مرحوم وجیه‌الله فردمقدم فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و استاد انیمیشن را روایت‌ کرده توسط امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.
بر اساس این گزارش علی‌ گنج‌کریمی تهیه‌کننده، محسن حموله مجری طرح، علی‌رضا رازانی راوی، سمیرا شیخ‌مظفری مدیر تولید و برنامه‌ریز و حسام جعفری انتخاب موسیقی این فیلم را بر عهده داشته‌اند.
هم‌چنین سیدحمید میرحسینی و زهرا استاد نارویی به عنوان نویسندگان، جمال دهقان به عنوان صدابردار، همایون هاشمی به عنوان دستیار کارگردان و احسان حشمتی به عنوان صداگذار این فیلم هستند.
در بخش فیلم این جشنواره که 16 اسفند در کرمان برگزار شد در مجموع 217 فیلم از 137 فیلم‌ساز به دبیرخانه ارسال شد که از این میان 23 فیلم در بخش مسابقه و 16 فیلم در بخش خارج از مسابقه شرکت داده شد.
گفتنی است بخش‌ کودک و نوجوان جشنواره فرهنگی‌هنری آفتاب در 6 بخش عکس، نقاشی، داستان‌نویسی، کاردستی، شعر و رباتیک با موضوع آزاد برگزار شد.