راه‌یابی «حرکت در سکوت» به جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران

فیلم «حرکت در سکوت» به کارگردانی سید‌حمید میرحسینی در بخش مسابقه ملی مستند کوتاه «هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران» (سینماحقیقت) به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم مستند «حرکت در سکوت» بخش‌هایی از زندگی پر فراز و نشیب زنده‌یاد وجیه‌الله فردمقدم فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و استاد انیمیشن را روایت‌ کرده که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.
این جشنواره در 2 بخش‌ «مسابقه ملی و بین‌المللی» برگزار می‌شود که در هر بخش مستندهای کوتاه، نیمه‌بلند و بلند حضور خواهد داشت.
هم‌چنین بخش «مستندهای ورزشی» با نمایش 7 منتخب از مستندهای ورزشی جهان و نیز بخش «نوعی نگاه» که در آن فیلم‌های مستند تجربی، داستانی و پویانمایی با روایت‌های شخصی و خلاقانه از واقعیت‌ها نمایش داده خواهد شد، از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
بر اساس این گزارش در عین حال علی‌ گنج‌کریمی تهیه‌کننده، محسن حموله مجری طرح، علی‌رضا رازانی راوی، سمیرا شیخ‌مظفری مدیر تولید و برنامه‌ریز و حسام جعفری انتخاب موسیقی این فیلم را بر عهده داشته‌اند.
«حرکت در سکوت» به عنوان تنها نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره، پیش از این نیز جایزه نخست بخش مستند جشنواره فیلم آفتاب را از آن خود کرده بود.
«هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران» (سینماحقیقت) هم‌زمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) از 9 تا 16 آذر 1393 با شعار «حقیقت بهترین راهنماست. از فرمایشات حضرت علی(ع)» برگزار خواهد کرد.
گفتنی است برپایی کارگاه‌های آموزشی «تولید مستند» با همکاری شبکه مستند اروپا EDN به مدت سه روز و نیز کارگاه‌های تحقیقاتی پژوهشی با حضور تعدادی از اساتید ایرانی و خارجی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.