معرفی رسمی سرپرست جدید کانون خراسان رضوی در مشهد

آیینی رسمی در نخستین روزهای کاری سال 1393 در مشهد برپا شد تا «محمود سلیمانی‌کاریزمه» به عنوان سرپرست جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی معرفی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آیین عصر روز 18 فروردین با حضور معاون فرهنگی و مشاور عالی مدیرعامل کانون، مدیرکل اموراجتماعی استانداری و جمعی از همکاران کانون استان برگزار شد.
در این آیین محسن فضلی سرپرست معاونت فرهنگی کانون با اشاره به برخی سوابق کاری سرپرست جدید، ابراز امیدواری کرد تا کانون خراسان رضوی با حضور وی و همت همکاران روزهای خوبی را پیش رو داشته باشد.
وی ضمن اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، خاطر نشان کرد: ما باید در این زمینه درحوزه کودک و نوجوان دارای برنامه باشیم و به تکالیف وماموریت‌های خود به خوبی عمل کنیم. چرا که مقام معظم رهبری در حوزه کودک و نوجوان برای کانون اهمیت زیادی قایل هستند.
فضلی دربخش دیگری ازصحبت‌های خود به موضوع اعتدال و تبعیت از قانون اشاره کرد و گفت: برای نهادینه‌سازی قانون‌مداری و اعتدال در جامعه باید کار فرهنگی از دوران کودکی و نوجوانی آغاز شود و دراین عرصه کانون می‌تواند به صورت بسیار موثری ورود پیدا کند.
دراین آیین محمد علی شامانی مشاور عالی مدیرعامل کانون نیز در سخنان کوتاهی به اهمیت حفظ کرامت انسانی تاکید کرد و گفت: ما باید در روابط انسانی بسیار دقت کنیم و با انسان‌ها به عنوان ابزار صحنه‌ی نمایش نگاه نکنیم چرا که با این نوع نگاه  انسان تربیت نمی‌شود.
در این آیین مرتضی دهقانی محمدآبادی  مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز ضمن اشاره به مخاطبان محوری کانون در حوزه کودک و نوجوان از تلاش‌های راضیه باباخانی مدیرکل سابق کانون استان قدردانی و ابراز امیدواری کرد با حضور سرپرست جدید استان شاهد ارتباط بیشتری بین استانداری و کانون درعرصه‌های فرهنگی واجتماعی باشیم.
دراین مراسم محمود سلیمانی سرپرست جدید کانون استان نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل قبلی تاکید کرد: بخش زیادی از فعالیت‌های کانون فرهنگی است و در این عرصه باید بسیار تاثیرگذار ظاهر شویم.
وی با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی باید منجر به تغییر در رفتارهای افراد جامعه شود گفت: در صورتی که نتیجه‌ی فعالیت‌های فرهنگی درسطح جامعه، تغییر در رفتار مردم را در پی نداشته باشد باید بدانیم برنامه‌ریزی یا شیوه اجرای ما با مشکل مواجه است.
راضیه باباخانی مدیر کل سابق کانون استان نیز با ارایه‌ی گزارشی تصویری فعالیت‌های خود را طی سه سال مدیریت بر کانون این استان تشریح کرد.
محمود سلیمانی با حکم علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سرپرست کانون استان خراسان رضوی منصوب شد.
 وی متولد سال 1336 و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است و در دهه‌های 60 و 70 سال‌ها در آموزش و پرورش شهرری فعالیت می‌کرد و از سال 1379 تا 1381 معاونت مجتمع آموزشی ایرانیان مقیم دبی را در کشور امارات متحده عربی بر عهده گرفت.
این جانباز سال‌های دفاع مقدس در سال‌های اخیر مسوولیت یکی از گروه‌های درسی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی آموزش و پرورش را برعهده داشت. همچنین مسوولیت ارزشیابی بنیاد فرهنگی رفاه و عضویت در شورای سیاست‌گذاری امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آخرین مسوولیت‌های وی به‌شمار می‌آید.
راضیه باباخانی مدیرکل سابق کانون خراسان رضوی نیز از اسفند سال 1389 این مسوولیت را بر عهده داشت.