بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن گشایش یافت

در مراسمی روز 3 تیر 93 بخش‌های مختلف بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان فرهنگی در باغ موزه دفاع مقدس تهران گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی جنتی در این مراسم با اشاره به اهمیت شناخت قران گفت: آشنایی با کتاب آسمانی به انسان ‌می‌آموزد تا درست بیاندیشد و برای اندیشه‌ها، آیین‌ها و دین‌ها احترام قایل باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید با مراجعه و انجام پژوهش‌های قرآنی رازهای نهفته در آن را کشف کنیم و پیوسته برای اهتمام به قرآن و فهم آن نوآوری داشته باشیم چرا که قرآن پدیده جاودانه‌ای است که کهنه نمی‌شود و همان‌گونه که 14 قرن پیش پاسخ‌گوی انسان بوده در هر زمان دیگری نیز می‌تواند به نیازهای انسان‌ها پاسخ دهد.
جنتی با بیان این‌که هدف از برپایی نمایشگاه قرآن، ترویج و توسعه فرهنگ و سبک زندگی قرآنی است، اظهار داشت: اگر بخواهیم در زندگی دچار افراط و تفریط نشویم باید به قرآن و اهل و بیت پیامبر تمسک جوییم و برپایی نمایشگاه قرآن بهترین فرصت برای بروز تازه‌ترین دست‌آوردهای قرآنی است.
هم‌چنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به ارایه گزارشی از روند برپایی نمایشگاه و تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازدید کنندگان پرداخت.
وی در این‌باره گفت: از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های پیش می‌توان به فضای فیزیکی وسیع و شاد باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد.
امرودی هم‌چنین افزود: وجود سالن‌های آمفی تئاتر این ‌مجموعه برای برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و دسترسی آسان‌تر بازدیدکنندگان از طریق ایستگاه‌های مترو و پیش‌بینی پارکینگ‌های خودرو در چهار ضلع منتهی به نمایشگاه از دیگر ویژگی این دوره است.
در عین حال بخش محتوایی کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته که هم‌زمان با آغاز به کار نمایشگاه میزبان کودکان و نوجوانان است.
بر همین اساس علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی با موضوع ‌های قرآنی می‌توانند از 3 تا 22 تیر همه روز از ساعت 18 تا 24 با حضور در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن از خدمات این بخش بهره مند شوند.
گفتنی است مربیان توانمند و با تجربه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در غرفه‌های خاطره‌نویسی، شعر و قصه، مسابقه مشاعره، مسابقات ادبی، سفال‌گری، نقاشی، خوش‌نویسی و خوش‌نویسی در پتینه‌خط، قصه‌گویی و شعرخوانی، معرفی شخصیت، سرزمین و تاریخ اسلام آمادگی دارند تا موضوع‌های قرآنی را در قالب این فعالیت‌ها به علاقه‌مندان ارایه دهند.