جشنواره مشاعره رضوی تاثیر زیادی بر ادبیات دینی خواهد داشت

آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران در پیامی به دبیرخانه جشنواره استانی مشاعره رضوی گفت: این جشنواره تاثیر زیادی بر ادبیات دینی خواهد داشت.

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، آیت الله طبرسی با تشکر و قدردانی از مسئولین برگزاری جشنواره ی بین المللی امام رضا(ع) و نیز اداره کل کانون پرورش فکری مازندران در خصوص برگزاری این جشنواره افزود: به همه  هنرمندان عاشق علی ابن موسی الرضا(ع) این جشنواره که با رویکرد مشاعره رضوی برگزار می شود باید عرض کنم، مسلماً برگزاری این گونه جشنواره ها تأثیر گذار خواهد بود، چرا که در خصوص شعر و شاعری برای ایرانیان همین بس که ما در زمان علی بن موسی الرضا(ع) شاعری به نام دعبل خزائی داشتیم که شاعر معاصر زمان امام رضا(ع) بوده که برای شعر با محتوا و دینی که در شأن اهل بیت(ع) سروده بود از امام رضا(ع) صله گرفته و مورد تشویق آن امام همام قرار گرفته بود که این خود نشان از جایگاه و اهمیت شعر و شاعری می باشد و در ادبیات ما هم تأثیر گذار بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران هم چنین با اشاره به برگزاری این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی گفت: ما در کشور به مناسبت های مختلف جشنواره های زیادی داریم که هر کدامشان در جای خود بسیار تأثیر گذار هستند  و حرفهائی برای گفتن دارند.
وی ادامه داد: اما جشنواره مشاعره رضوی آنهم به نام آقا علی ابن موسی الرضا(ع) چیز دیگری است. چون بحث شعر و شاعری آنهم با عنوان تنها امامی که به عنوان نور دیدیده ما در ایران جایگاه ویژه ای دارد و تأثیر آن در ادبیات دینی ما هم بسیار چشمگیر بود.
آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه باید از این جشنواره  حمایت کنیم خاطر نشان کرد مسئولین فرهنگی و هنری کشور نیز باید در این خصوص حامی این جشنواره باشند و نیاز است هنرمندان ما هم در این رابطه نقش بسیار مؤثری از خود نشان بدهند.
وی  در ادامه گفت: یکی از نهادهای فرهنگی که می تواند نقش مهمی در رشد فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان ما تأثیر گذار باشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و اینگونه جشنواره ها هم چون ریشه ای کار می شود می تواند در رشد و شکوفائی فکری کودکانمان مؤثر باشد.