نوجوانان بندرعباسی کتاب«نامه‌ات همین الان رسید»را نقد کردند

در قالب نشست ادبی دوپنجره کتاب شعر «نامه‌ات همین الان رسید» اثر مریم اسلامی توسط نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان در حضور نویسنده آن نقد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شاعر کتاب مجموعه شعر «نامه‌ات همین الان رسید» در این نشست که روز 22 آبان در مجتمع فرهنگی‌هنری آفرینش بندرعباس برگزار شد گفت: برپایی این‌گونه نشست‌ها موجب برقراری ارتباط دو سویه میان اعضای کانون و شاعران و نویسندگان می‌شود.
وی افزود: نشست ادبی دوپنجره کودکان و نوجوانان را به تامل، تفکر و درک بهتر کتاب‌ها ترغیب و به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیز کمک می‌کند.
اسلامی در ادامه با خوانش بخشی از شعرهای خود به شرکت‌کنندگان یادآور شد: نگاه دقیق از زوایای مختلف یکی از ابزارهای اصلی شاعر است و من اعتقاد دارم که به مخاطب و سلیقه‌ها و احساس‌های آن‌ها باید احترام گذاشت.
وی تصریح کرد: زمانی که کودکان و نوجوانان با هدف نقد و بررسی کتاب‌ها را مطالعه کنند نقاط ضعف و قوت آن را به نحو بهتری شناسایی و به پدید آورنده اثر انتقال دهند.
کارشناس کارگاه شعر مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون هم‌چنین خطاب به نوجوانان گفت اگر به نویسندگی علاقه‌مند هستید برای شروع می‌‌توانید یک دفترچه یاد‌داشت بردارید و خاطرات روزانه خود را در آن بنویسید چرا که خاطره‌های دوران کودکی می‌تواند بهترین موضوع برای  نوشتن در آینده باشد.
اسلامی در پایان از اعضای ادبی کانون خواست نسبت به اطراف خود بیشتر دقت کنند و با نگاهی عمیق‌تر به اتفاق‌های پیرامون خود توجه داشته باشند.
هم‌چنین در ابتدای این نشست ناهید سلیمانی مدیرکل کانون استان هرمزگان ضمن قدردانی از حضور تمامی شرکت‌کنندگان خاطر نشان کرد: هرمزگان نمادی از زیبایی‌هاست که به هر شاعر و نویسنده‌ای کمک می‌کند خوب بنویسد اینجا به اندازه تمام خلیج همیشه فارس واژه و کلمه وجود دارد، اینجا سرزمین نخل‌های سربه فلک کشیده است، سمبل کوه‌های زیبا، نماد بادگیرها و جزایری با زیبایی‌های توصیف نشدنی است که همه‌ی این‌ زیبایی‌ها در کنار هم سوژه‌هایی برای خلق اثر است.
سلیمانی حضور نویسندگان کانونی را در جمع اعضای ادبی یک اتفاق خوب دانست و خطاب به نوجوانان گفت: هر موفقیتی از یک ایده آغاز می‌شود پس تلاش کنید از تمام ایده‌های خوب و فرصت‌هایی که برای شما ایجاد می‌شود استفاده کنید و مطمئن باشید با تلاش درعرصه شعر و داستان به جایگاه خوبی خواهید رسید.
مدیر‌کل کانون استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد در نشست‌های نقد در آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از اعضا باشیم.
وی در پایان بیان کرد: زیبایی در نگاه شماست؛ این نگاه، دوست‌داشتنی است امیدوارم تا همیشه این نگاه‌های زیبا همراه شما باشد.
نشست ادبی دو پنجره از برنامه‌های پیش‌بینی شده مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون است که تلاش می‌کند ضمن آشنا کردن مخاطبان با پدیدآورنده آثار به سیر مطالعاتی، اعتماد به نفس، خود باوری و و بالابردن انگیزه مطالعه در اعضا کمک ‌کند.
گفتنی است از مریم اسلامی تاکنون بیش از50 اثر شعر و داستان در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده است.
وی هم‌چنین داور چندین جشنواره بین‌المللی و ملی شعر در مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون بوده و در حال حاضر عضو شورای بررسی کتاب، شورای کارشناسی شعر نوجوان امروز، کارگروه تحقیقات و ارزیابی کتاب و سرگرمی در کانون و دبیر شعر مجله سروش خردسال و عضو هیات تحریریه مجله رشد نو آموز است.
بخش دوم این برنامه نشست ادبی دوپنجره در کانون هرمزگان کارگاه طرح نویسی و شعر برای مربیان ادبی استان بود.