ویژگی شاخص ادبیات، عمر طولانی و جاودانگی

عرفان نظرآهاری در نشست ادبی «دوپنجره» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر، ویژگی برجسته‌ی ادبیات را عمر طولانی و جاودانگی آن دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دراین نشست ادبی که روز 11 آذر با موضوع نقد و بررسی «روی تخته‌سیاه‌جهان با گچ‌نور بنویس‌» در کانون بوشهر برگزار شد، نظرآهاری ضمن قدردانی از استقبال اعضای مراکز و دانش‌آموزان گفت: به اعتقاد من هر نوشته‌ای می‌تواند در حکم نامه‌ای باشد که برای فردی نوشته می‌شود و به یقین گیرنده  و مخاطب خود را پیدا خواهد کرد.
وی در ادامه‌ی نقد و بررسی کتاب خود یادآور شد: به نظر من ادبیات، نوعی پزشکی است که مخاطبان خود را درمان می‌کند و همواره نیز در جست‌وجو و کشف‌های تازه است.
شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در مورد کتاب «روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس» افزود: این مجموعه درد دل من با خداست و اسم خداوند، لبخند، نور و شادی است و امیدوارم روزی فرا رسد که جهانی روشن و به دور از هرگونه سیاهی را شاهد باشیم.
وی در ادامه با اشاره به عضویت خود در کانون، از دانش‌آموزان حاضر خواست به عضویت مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری درآیند تا با کمک مربیان باتجربه استعدادها و مسیر زندگی و آینده خود را بهتر شناسایی کنند.
در ادامه این نشست ادبی اعضای نوجوان مراکز کانون بوشهر دیدگاه‌های خود در مورد کتاب «روی تخته‌سیاه‌جهان با گچ‌نور بنویس» را در قالب پرسش و پاسخ با نویسنده آن در میان گذاشتند.
در پایان این مراسم نظر آهاری هماهنگی و همراهی مربیان و اعضای کانون استان بوشهر را قابل ستایش دانست و اعتماد به نفس بالا و نکته‌سنجی دقیق نوجوانان را مایه‌ی امید دانست.
در این نشست هم‌چنین زکیه امیرپور مدیرکل کانون استان بوشهر ضمن قدردانی از حضور عرفان نظرآهاری در کانون پرورش فکری استان بوشهر با اشاره به بحث کتاب و کتاب‌خوانی تصریح کرد: کتاب خوب خواندن موجب نزدیک‌تر شدن انسان به خدا و موجب تقویت ایمان و تقوا می‌شود.
وی در ادامه خود را عضوی از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان دانست که همواره با شادی بچه‌ها شاد و از موفقیت آن‌ها خرسند می‌شود و افزود امیدوارم روزی نوشته‌ها و قلم‌های اعضای ادبی کانون نیز هم‌چون عرفان نظرآهاری به دل خود و مخاطبان بنشیند.
گفتنی است: عرفان نظرآهاری نویسنده و شاعر کودک و نوجوان  متولد سال 1353 در تهران و دارای مدرک دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی است که تاکنون آثار متعددی از وی منتشر و برخی از این آثار به زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی، کردی و عربی برگردانده شده است.