نیاز کهگیلویه و بویراحمد به توسعه‌ی مراکز کانون

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین ویژه‌ای در شهر یاسوج معرفی و سخنرانان این مراسم بر اهمیت توجه بیشتر به توسعه‌ی مراکز کانون در استان کهگیلویه و بویر احمد تاکید کردند.

به گزاش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین مدیرعامل کانون با بیان اهمیت توسعه‌ی مراکز کانون، از مسوولان استان خواست که از این امر مهم پشتیبانی کنند و تاکید کرد که کانون هم به سهم خود به رونق و توسعه‌ی مراکز کمک خواهد کرد.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیران کانون را امانت‌دارانی دانست که باید تلاش کنند این امانت را به خوبی به مدیران آینده تحویل دهند و خاطرات خوبی از خود بر جای بگذارند.
در این مراسم حکم انتصاب عیسی گرجی‌زاده مدیرکل جدید و لوح قدردانی از خدمات سید‌هانی حسینی مطلق مدیرکل سابق به آنان اعطا شد و نماهنگی از خدمات مدیرکل سابق نیز به نمایش درآمد.
در دست احداث بودن یک مرکز کانون در مادوان و قول مساعد مسوولان استانی برای راه‌اندازی یک مجتمع کانون در یاسوج از جمله خبرهای خوب این مراسم برای کودکان استان بود.
 
معاون استاندار: روستاهای استان با کمبود روبرو هستند
مجید محنایی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری نیز در ابتدای این مراسم  به محرومیت‌های مناطق شهری و روستایی استان اشاره کرد و در عین حال گفت: کانون یک از مناسب‌ترین مکان‌ها برای تربیت و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و البته یکی از مظلوم‌ترین دستگاه‌هاست.
وی افزود: اگر به این نقش مهم کانون واقف باشیم مسوولان باید از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه‌ی ملی و صدا و سیما به تبیین فعالیت‌های کانون بپردازند.
محنایی یادآور شد که در سطح روستاها و شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد خلا و کمبودهای زیادی برای ارایه فعالیت‌های کانون به چشم می‌خورد و انتظار داریم که کانون از اعتبارهای ملی خود به توسعه‌ی مراکز به ویژه فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کمک کند چرا که فعالیت‌های کانون بسیار دوست داشتنی و فضای آن برای کودکان ونوجوانان امن است.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری همچنین از کانون، آموزش و پرورش و صدا و سیما خواست که همکاری‌های خود را برای گسترش فرهنگ ملی و بومی به ویژه در حوزه‌ی تولید اسباب‌بازی گسترش دهند.
 
حق بهره‌مندی همه‌ی شهرها از خدمات کانون
بر اساس این گزارش سیدهانی حسینی مدیر کلی که از سال 1385 مسوولیت کانون استان را بر عهده داشت در این آیین گزارشی از 8 سال تلاش‌های خود در توسعه‌ی فعالیت‌های کانون ارایه کرد.
او گفت در حالی که تعداد مراکز کانون در کهگیلویه و بویر احمد بسیار اندک بود، تلاش کردیم تا در هر سال – به‌طور میانگین - یک مرکز جدید را راه‌اندازی کنیم و شعار ما این بود که کودکان همه‌ی شهرها حق دارند که از امکانات دست کم یک مرکز کانون برخوردار باشند.
حسینی با بیان این که اکنون 10 مرکز کانون در استان دارای سالن سینما است، اظهار امیدواری کرد که شهرهای فاقد مرکز در سال‌های آینده از خدمات کانون بهره‌مند شوند و امیدوارم کانون سرزنده و شاداب به راه خودش ادامه دهد.
 
تکیه بر هویت ایرانی و اسلامی مانع تزلزل فرهنگی می‌شود
سخنران بعدی این مراسم عیسی گرجی‌زاده مدیرکل جدید کانون استان بود که از ناشناخته ماندن کانون و حفظ و استمرار این فضای فکری مناسب برای کودکان و نوجوانان سخن گفت و یادآور شد: کانون باید به عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان دفاع از دنیای زیبای کودکی، در کنار خانواده و دیگر ارکان جامعه، فضای مناسب‌تری را برای مخاطبان فراهم کند.
مدیرکل جدید کانون که مدرس رشته‌ی تاریخ در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های استان است، بارها در سخنانش بر اهمیت توجه به هنر و ادبیات ایرانی و اسلامی تاکید کرد و در عین حال گفت: حرکت‌های فرهنگی در ایران طی یک دهه‌ی گذشته قابل دفاع و البته قابل نقد است و در این میان باید با بهره‌گیری از هویت ملی و دینی از تزلزل فرهنگی جلوگیری کنیم.
گرجی‌زاده مشکل کمبود مطالعه را موضوعی دانست که برای رفع آن باید در کشور و در خود کانون اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
در این مراسم همچنین یکی از اعضای نوجوان کانون، متنی را برای قدردانی از مدیر کل سابق کانون استان قرائت کرد.
همچنین در حاشیه‌ی این مراسم نیز مدیرعامل کانون به پرسش‌های خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان پاسخ گفت و تصریح کرد که کانون - در صورت حمایت مسوولان استانی - برای توسعه‌ی مراکز فرهنگی و هنری و تجهیز آن در سطح استان آمادگی دارد.
حاجیان‌زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره‌ی تلاش کانون برای تولیدات محصولات ایرانی و اسلامی و جلوگیری از فروش کالاهای نامناسب، تولید نوشت‌افزار را یکی از مصداق‌های این اهتمام کانون بر شمرد و گفت: کانون وظیفه‌ای برای جلوگیری و ممنوعیت این کالاها بر عهده ندارد اما تولید محصولات مناسب و جایگزین را به عنوان یک سیاست جدی در دستور کار خود قرار داده است.  
محسن فضلی معاون فرهنگی و محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و جمعی از مسوولان استانی و مدیران کل ادارات و فزماندار یاسوج نیز در این آیین حضور داشتند.