کد خبر: 237972
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
بازدید 1758
سومین گردهمایی کارشناسان ستادی و مسئولین مراکز ( منطقه  1 )

با حضور مراکز( بوشهر1، 2، دیلم، برازجان، دالکی، وحدتیه، شبانکاره، سیار دشتستان، ریگ، گناوه و پستی ) سومین گردهمایی کارشناسان ستادی و مسئولین مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، سومین گردهمایی کارشناسان ستادی و مسئولین مراکز ( منطقه  1 ) با حضور مراکز فرهنگی هنری  بوشهر1، 2، دیلم، برازجان، دالکی، وحدتیه، شبانکاره، سیار دشتستان، ریگ، گناوه و  پستی و همچنین حضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار دیلم  به میزبانی مرکز دیلم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی زکیه امیرپور مدیر کل کانون پرورش فکری استان ضمن تشکر و قدر دانی از حضور مسئولین و کارشناسان و خیر مقدم به آنها و تشکر از حضور نماینده فرماندار دیلم  در این گردهمایی با اشاره به پویایی و فعال بودن شهرستان‌های شمالی استان مرکز دیلم را یکی از مراکز فعال و خوش فکر کانون استان دانست و شناسایی استعداد کودکان و نوجوانان را در این شهرستان قابل ستایش دانست .
سپس در ادامه علی حسنی نماینده فرماندار دیلم با توجه به پتانسیل و اهمیت کانون در حوزه کودک و سهم شاخص آن در این زمینه این موضوع را قابل ستایش دانست و افزود : شور و نشاط و حیاط در جامعه و تعامل سازمانها و دستگاهای دولتی با کانون پرورش فکری بی شک امری مهم می تواند باشد . او همچنین با اشاره به دهه مبارک فجر و تشکیل کمیته کودک در شهرستانها این کار را ضروری دانست و در ادامه به سفر هیئت دولت به استان و حضور کانون در برنامه های فرهنگی اشاره کرد.
در ادامه این گردهمایی هر یک از مسئولین مراکز با اشاره به برنامه های خود در فصل گذشته در زمینه های فرهنگی هنری و ادبی همچنین  پیش بینی برنامه های دهه مبارک فجر به صورت مجزا پرداختند .
از نکات قابل توجه سومین گردهمایی کارشناسان ستادی و مسئولین مراکز در این دوره برگزاری نشست های تخصصی مسئولان مراکز با کارشناسان ستادی ، نشست مربیان فرهنگی با کارشناس مسئول  فرهنگی، نشست مربیان هنری با کارشناس  هنری و نشست مربیان ادبی با کارشناس ادبی به صورت مجزا دانست که در پایان مراسم کارشناسان به ارائه دیدگاه‌ها و تحلیل برنامه‌های  خود پرداختند.
در ادامه این نشست جهازی کارشناس مسئول فرهنگی ، با محوریت قرار دادن موضاعات و مسائل آموزش و پژوهش و همچنین اجرای کارگاه ها و انجمن کتابخانه و چینش کتاب و آمارگیری و چگو نگی انجام شدن آن  و جشنواره قصه گویی اشاره کرد و از نکات مطرح شده در نشست فرهنگی دانست .
رسولی نیز کارشناس ادبی کانون استان، شیوه صحیح برگزاری کارگاه ها و ارتباط با اعضاء و تعامل با اعضای پیشین و ارائه آمار ادبی ماهیانه و نمایشگاه آثار ادبی و نشاط در کارگاه های ادبی را موضوع مطرح شده در نشست خود دانست.
 کارشناس هنری استان، نیز با اشاره به نشریه مروا و تهیه مطالب آن خواهان مشارکت و ارتباط مراکز جهت بازتاب فعالیتهای خود شد. و تخصصی نگاه کردن به مقوله آموزش، بررسی ساعت کاری مربیان و در نهایت بررسی عملکرد مربیان هنری را از نکات ذکر شده در نشست خود دانست .
در ادامه محمد علی یزدانشناس معاون اداره کل ، در صحبت های کوتاهی به تاکید بر همدلی و تعامل فی مابین اداره کل و مراکز فرهنگی هنری در شهرستانها اشاره کرد و از حضور مسئولین و کارشناسان  در این گردهمایی قدر دانی کرد.
در پایان امیر پور مدیر کل کانون استان ، هدف از برگزاری این نشست را تعامل و همکاری بین مسئولان و مربیان مراکز و همچنین ارتباط آنان با کارشناسان اداره کل جهت حل مشکلات و بیان دیدگاه های خود خواند و ارتباط و همدلی را مایه نشاط بین همکاران و پویایی اعضاء دانست وی با اشاره به تشکیل کمیته کودک و نوجوان در شهرستانها مسئولان هر مرکز را مسئول کمیته کودک و نوجوان در شهرستان خود دانست و با تاکید به فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی این امر را مهم دانست . وی در آخر از مرکز  فرهنگی هنری دیلم،  معاون اداره کل جهت برنامه ریزی این گردهمایی و همه شرکت کنندگان در این نشست قدر دانی کرد.
همچنین در آیین اختتامیه این نشست از برگزیدگان جشنواره رضوی و تعدادی کارشناسان و مربیان و میزبانان این مراسم توسط مدیر کل کانون استان با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آمد.
سومین گردهمایی کارشناسان ستادی و مسئولین مراکز ( منطقه  1 ) با حضور مراکز فرهنگی هنری  بوشهر1، 2، دیلم، برازجان، دالکی، وحدتیه، شبانکاره، سیار دشتستان، ریگ، گناوه و  پستی در دو نوبت صبح و بعد الظهر در تاریخ 13 دی ماه  به میزبانی مرکز دیلم برگزار شد.