کد خبر: 240517
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
لزوم اعمال مدیریت جهادی در کانون از نگاه عضو هیات مدیره

عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مدیریت جهادی می‌تواند تمامی عناصر فعال در حوزه‌ی کودک را در فعالیت‌های کانون مشارکت دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی‌اکبری در گردهم‌آیی مدیران کل کانون سراسر کشور به تبیین مفهوم و شیوه‌ی اعمال مدیریت جهادی پرداخت و افزود: جهاد در فرهنگ اسلامی یک قله محسوب می‌شود و ویژگی‌های آن نیز داشتن رنگ و بوی الهی، جد و جهد و کوشش خستگی‌ناپذیر و در نهایت مبارزه با دشمن است و در مدیریت جهادی همه‌ی این ارزش‌ها و زیبایی‌ها به عرصه‌ی مدیریت منتقل می‌شود.
وی نتیجه مدیریت جهادی را رویایی، غیر قابل تصور، تحول‌آفرین و افق‌گشا ارزیابی کرد و افزود: نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در واقع به عنوان یک مبداء تلقی می‌شود که باید نتیجه و محصول آن را در سال‌های بعد برداشت کرد و در واقع راه پیشرفت ما نیز از همین مسیر می‌گذرد.
عضو هیات مدیره کانون همچنین گفت: ترکیب مدیریت جهادی باید دقیق و هوشمندانه باشد گاهی به اسم مدیریت علمی وارد چرخه‌هایی می‌شویم که برخاسته از یک فرهنگ دیگر است و ما را از مزیت‌های جهاد - که کل ارزش‌های اسلامی در آن خلاصه شده است - محروم می‌کند.
حاج علی‌اکبری، کانون را میدانی فوق‌العاده حساس و درجه یک برای اعمال مدیریت جهادی دانست و یادآور شد:
مقام معظم رهبری به خاطر طبیعت خاص و ظرفیت‌های کانون از این مجموعه انتظار ارایه الگوی مدیریت جهادی دارند.
او در همین زمینه تاکید کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مملو از امید به کانون نگاه می‌کنند و عنایت ویژه و اعتماد خاصی نسبت به کانون دارند درعین حال به اعتقاد من تمامی سازوکار عمومی برای تحقق این امر در کانون فراهم است و تنها باید جهت‌گیری لازم را دنبال کنید.
وی اضافه کرد: برای تحقق مدیریت جهادی در کانون انگیزه‌های لازم نیز در مدیریت عالی وجود دارد و قلب ما سرشار از امید است که شاهد اتفاق‌های تازه‌ای باشیم.
وی تببین معیارها و شاخص‌ها را برای تطبیق مدیریت جهادی با عرصه‌ی سرنوشت‌ساز کودک ضروری خواند و گفت: مدیریت جهادی می‌تواند همه عناصر را در حوزه کودک پای کار بیاورد در عین حال پول‌ساز و نیروساز است و باید با فرصت‌شناسی همه این ظرفیت‌ها را در خدمت کودکان قرار ‌دهید.
حاج‌علی اکبری در تشریح بعد مبارزه با دشمن در تعریف مفهوم جهاد تاکید کرد که کانون برای مقابله با دشمنان خدا  - که کمر به استحاله هویتی کودکان بسته‌اند – باید بسیار جلوتر از مرزها به مصاف دشمن برود.
عضو هیات مدیره کانون همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری از کانون انتظار دارند با هوشیاری، محصولات فرهنگی را رصد کند و پیش از ورود این کالاها به کشور پادزهرهای مناسبی را برای آن تدارک ببیند.
گردهم‌آیی مدیران کل کانون سراسر کشور روزهای 12 و 13 اسفند 1393 در تهران برگزار شد.