کد خبر: 245510
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
بازدید 1512
بزرگ‌داشت روز پزشک در کانون سرخه

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه، یکم شهریورماه در ویژه‌برنامه‌ای با زندگی و شخصیت حکیم ابوعلی‌سینا آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری سرخه در اولین روز از ماه شهریور با اجرای فعالیت‌های فرهنگی روز پزشک را گرامی داشتند.

به‌گفته‌ی مربی‌مسئول مرکز، این برنامه با هدف آشنایی اعضا با مشاغل، زندگی و شخصیت ابن‌سینا، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس، ترغیب به مطالعه و افزایش سطح آگاهی اعضا اجرا شد.

خدیجه حمزه در ادامه افزود: در این روز از حسین میرزایی، پزشک مرکز بهداشت شهرستان سرخه دعوت شد تا در یک نشست دوستانه پیرامون شغل پزشکی، شرح وظایف و مسئولیت‌های اصلی آن و هم‌چنین شخصیت ابوعلی‌سینا مطالبی بیان کند.

میرزایی در ابتدای سخنانش، پزشکی را مجموعه‌ای از مهارت‌ها و قابلیت‌های فردی و شغلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و اطلاع از محیط بهداشتی مردم عنوان کرد و گفت: خدمات‌رسانی به مردم از لحاظ سلامت فردی و رسیدگی به وضعیت بهداشتی مردم(علاوه بر درمان) و ایجاد زندگی سالم از وظایف و مسئولیت‌های اصلی این حرفه است.

وی همچنین درباره‌ی اهمیت و ضرورت شغل پزشکی، آن را یکی از ارکان مهم زندگی به‌منظور ایجاد زندگی سالم بدون مشکلات جسمانی برای مردم دانست و افزود: در صورت نبود این رشته، این نیازها برطرف نخواهد شد.

میرزایی در ادامه پس از معرفی خود و حرفه‌اش، با اشاره به زندگی و شخصیت حکیم ابوعلی‌سینا، از ابزارآلات قدیمی طبابت و طب سنتی سخن گفت و از اعضا خواست تا ابزارآلات جدید را از نزدیک لمس کرده و با آن آشنا شوند.

اعضا پس از آشنایی با زندگی و خدمات ابن‌سینا، در کارگاهی مرتبط با مباحث ارائه‌شده به‌طور نمادین در جایگاه یک پزشک با ابزار پزشکی به معاینه بیمار و تشخیص نوع بیماری پرداختند.

حمزه در پایان تصریح کرد: در این برنامه، فعالیت‌ معرفی‌شخصیت، معرفی‌مشاغل، معرفی وقایع و معرفی‌کتاب طی دو روز برای اعضای دختر و پسر مرکز اجرا شد و میرزایی به سؤالات اعضا پاسخ داد.