سیاست‌ کانون پرورش فکری خوزستان توسعه کتابخانه‌های سیار روستایی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: سیاست‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توسعه کتابخانه‌های سیار روستایی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی در آیین راه‌اندازی دو خودروی کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بر اهمیت فعالیت‌های کتاب‌خوانی کانون و نقش مربیان توانمند این نهاد فرهنگی استان سخن گفت و مربیان کانون را جهادگران عرصه فرهنگ معرفی کرد.

وی افزود: کانون با افتتاح دومین کتاب‌خانه سیار روستای و نخستین کتابخانه سیار شهری شهرستان اهواز هم‌زمان با هفته‌ دولت خدمت‌رسانی فرهنگی خود را به کودکان و نوجوانان توسعه می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به این‌که افزایش کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به‌منظور توسعه کتاب‌خوانی و در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان مناطق محروم روستایی صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در این کتاب‌خانه‌ها فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند روخوانی قرآن کریم، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، نقد و بررسی کتاب، اجرای نمایشنامه‌، نقاشی، خوشنویسی، کاردستی، پخش فیلم، اجرای مسابقات مختلف توسط مربیان در کنار امانت دادن و معرفی کردن کتاب‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان مناطق شهری و روستایی محروم انجام می‌شود.

شنبدی با بیان این‌که در کانون خوزستان گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون با محوریت ‌کتاب و کتاب‌خوانی و بر پایه‌ تعالیم اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود تأکید کرد: سیاست‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان توسعه کتابخانه‌های سیار روستایی است.

کتاب‌خانه‌ سیار روستایی شهرستان اهواز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در 20 روستا و منطقه‌ محروم که‌ به کتاب دسترسی ندارند، فعالیت‌ می‌کند و کتاب‌خانه‌ سیار شهری اهواز نیز مناطقی را که کانون در آن مرکز ثابت ندارد پوشش می‌دهد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان در ابتدای هفته دولت پنجاه و سومین مرکز خود را روز سه‌شنبه سوم شهریورماه جاری در اندیمشک افتتاح کرد و با آغاز به کار این دو کتابخانه سیار تعداد مراکز کانون خوزستان را به عدد 55 رساند، مراکزی که با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره و نزدیک برقرار می‌کند.

مربیان کانون در این مراکز علاوه بر امانت دادن کتاب به ارائه 40 عنوان فعالیت فرهنگی هنری همچون: قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری، گفت‌وگوهای آزاد و ... برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.