امام جمعه ارومیه: از فعالیت‌های کانون حمایت می‌کنیم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر اهمیت حمایت از فعالیت‌های تربیتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام دکتر سیدمهدی قریشی در دیدار با علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون، مساله تربیت را از مهم‌ترین مباحثی عنوان کرد که دین مبین اسلام بر اهمیت آن تاکید دارد.
وی با بیان آیات و روایتی از قرآن کریم و امام صادق(ع) یادآور شد که مساله‌ی تربیت حتی یک کودک، آن چنان ارزشمند است که می‌تواند مانند احیای یک انسان اهمیت داشته باشد و هدایت یک انسان برای دنیا و آخرت برای متولیان تربیت کافی است.
قریشی با اشاره به تلاش‌های گروه‌های تکفیری برای آموزش به کودکان و تاثیرگذاری بر آن‌ها اضافه کرد: آن‌ها  در مسیر باطل خود دریافته‌اند که می‌توانند بیشترین تاثیر را بر روی این قشر بگذارند و ما باید هر کاری که از دست‌مان برمی‌آید برای تربیت دینی کودکان انجام دهیم.
عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه به محرومیت‌های استان آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: شاید برخی مشکلات امنیتی باعث شده باشد که سرمایه‌گذاری کافی در استان آذربایجان غربی صورت نگیرد در حالی که این استان به دلیل همجواری با مرز سه کشور و ورود آسان اقلام فرهنگی فاسد در این مناطق، نیاز به حمایت ویژه‌ای دارد و مردمی که این مشکلات را تحمل می‌کنند باید از امکانات فرهنگی مناسب هم بهره‌مند شوند و در تقسیم بودجه عدالت رعایت شود.
در این دیدار که روز 11 شهریور 1394 و در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، مدیرعامل کانون نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های کانون، نقطه‌ی مشترک این فعالیت‌ها را تربیت دینی و انقلابی برشمرد و افزود: ما در تمامی کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌ها این مساله را مورد توجه قرار می‌دهیم. خانواده‌ها نیز به کانون اعتماد دارند و باید این اعتماد بیش از گذشته افزایش پیدا کند.
حاجیان‌زاده با اشاره به وظیفه اصلی کانون برای فعالیت در اوقات فراغت، یادآور شد: بخش عمده‌ای از زمان‌‌های بچه‌ها در اوقات فراغت می‌گذرد و ما باید این امکان را به یک فرصت برای شکل‌گیری شخصیت کودکان ونوجوانان تبدیل کنیم. فضای کانون به دلیل اختیاری بودن، شرایطی را فراهم‌می‌کند تا بسیاری از آموزه‌‌ها را در فضایی غیر رسمی به مخاطبان انتقال دهیم.
وی اثرگذاری آموزش‌های غیر رسمی را به مراتب بیش از آموزش رسمی دانست و گفت: سامان‌دهی موضوع تعلیم و تربیت کودکان رسالتی است که بر دوش خود احساس می‌کنیم و البته در این راه به حمایت بیشتر و هم‌افزایی مسوولان و دستگاه‌ها نیاز داریم چراکه امکانات و تعداد مراکز کانون محدود است.
مدیرعامل کانون عنایت‌های مقام معظم رهبری و توجه معظم‌له به کانون را مورد اشاره قرار داد و گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌های ما با مسوولان کشور برای توسعه امکانات و بهبود شرایط کانون به مراتی بیشتر شده است و به نظر می‌رسد این اتفاق باید در استان‌ها نیز شکل بگیرد. نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه حکم پدر معنوی استان‌ها را دارند و می‌توانند همه دستگاه‌ها و مردم را به مشارکت بیشتر در این حوزه دعوت کنند.
حاجیان‌زاده با تقسیم‌بندی فعالیت‌های دینی و مذهبی کانون به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم خاطر نشان کرد در فعالیت های مستقیم می‌توانیم ارتباط خود را با روحانیانی که با حوزه‌ی فعالیت‌های کودک و نوجوان آشنا هستند، تقویت کنیم.
جواد زاهدی مدیرکل کانون استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار در سخنان کوتاهی به مدیرعامل کانون خوش آمد گفت و از حمایت‌های امام جمعه ارومیه از کانون استان قدردانی کرد.
مدیرعامل کانون به همراه سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل و مدیر آفرینش‌های ادبی‌هنری کانون روزهای 10 و 11 شهریور 1394 در استان آذربایجان غربی حضور داشت و از مراکز مختلف ثابت و سیار کانون این استان بازدید کرد.