کد خبر: 247201
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
بازدید 1031
اعلام برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در کانون استان

در چهارمین جلسه‌ی کارگروه تخصصی هفته‌ی ملی کودک، مهم‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، در آستانه‌ی هفته‌ی ملی کودک، مدیرکل کانون پرورش فکری در چهارمین جلسه‌ی کارگروه تخصصی هفته‌ی ملی کودک، برنامه‌های شاخص این  هفته را همراه با عناوین روزهای آن، اعلام کرد.

مهدی جمال در این نشست به مهم‌ترین برنامه‌های کانون در این هفته اشاره و تأکید کرد: نخستین برنامه‌ی جمعی کانون استان برای اولین‌بار در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان شد و اهداف هفته‌ی ملی کودک به سمع و نظر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی رسید.

جمال، تشکیل کمیته‌ی ملی کودک و نوجوان در سطح استان را با حضور خود استاندار خواستار شد و با بیان این که مصوبات این کمیته، مصوبات کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری است خاطرنشان کرد: این کمیته با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای امور مربوط به قشر کودکان و نوجوانان و ارتقای جایگاه این گروه سنی به عنوان آینده‌سازان کشور تشکیل شده است.

دبیر هفته‌ی ملی کودک نیز، ضمن خیرمقدم به میهمانان، اسامی روزهای هفته‌ی ملی کودک را از 15 تا 21 مهرماه، بیان کرد و با توجه به شعار امسال که «دنیا با لبخند کودکان زیباست»، هدف اصلی برنامه‌های این هفته را ایجاد شادی و نشاط برای کودکان دانست.

سکینه پارسا در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک پرداخت که اهم این برنامه‌ها عبارت است از: در آغازین روز از هفته‌ی ملی کودک دیدار کارکنان کانون پرورش فکری با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، اجرای همایش «من کجای قانون زندگی‌ام؟» تجمع کودکان در دادگستری، برگزاری پنج جشنواره‌ی قصه‌گویی در پنج شهرستان سمنان، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و گرمسار، برگزاری جشن بادبادک‌ها، برگزاری جشن بزرگ لبخند، افتتاح نمایشگاه آثار دستان کوچک ایده‌های بزرگ، افتتاح مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان با حضور مدیرعامل کانون کشور و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، مراسم رونمایی از تمبر هفته‌ی ملی کودک، نمایش فیلم، گفتگو با خدای مهربانی، حضور اعضا و مربیان در نمازجمعه و... .   

در این جلسه، نمایندگان سازمان‌های دعوت شده در کارگروه، برنامه‌های خود را اعلام کردند و با تصمیم اعضا  برنامه‌های پیشنهادی، تصویب شد.