کودکان ایرانی قصه‌های نزدیک به 4هزار پدربزرگ و مادربزرگ را شنیدند

نزدیک به 4هزار پدربزرگ و مادربزرگ ایرانی، کودکان و نوجوانان کشور را در قالب جشن‌های قصه‌گویی، میهمان قصه‌های خود کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشن‌ها بخشی از برنامه‌های جنبی مرحله استانی هجدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی است و در آن سه‌هزار و810  پدربزرگ و مادربزرگ قصه‌های خود را برای بچه‌ها روایت کردند.
در این زمینه مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون با اشاره به این‌که قصه‌گویی به عنوان یکی از مهم‌ترین واسطه‌های تربیتی می‌تواند روابط عاطفی خانواده‌ها و میان نسل‌‌ها را تقویت کند، افزود: با توجه به خاستگاه قصه در خانواده‌ها که یک فرهنگ بومی و اصیل سنتی است، قصه‌گویی می‌تواند در تلطیف فضای روحی و ایجاد آرامش برای کودکان به‌ویژه قبل از خواب، نقش چشمگیری را ایفا کند.
محسن حموله در عین حال اضافه کرد: قصه‌گویی علاوه بر این، در آماده‌سازی کودک برای ورود به دنیای واقعی و کسب مهارت‌های زندگی از طریق تاثیرپذیری ناخودآگاه از جریان قصه،‌ بسیار موثر است.
وی خاطرنشان کرد: هجدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با رویکردی تازه اقدام به دعوت از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گو کرد تا با حضور پرخیر و برکت آن‌ها، علاوه بر تغییر حال و هوای جشنواره، قصه‌هایی متفاوت با ریشه‌های ادبیات فولکلور روایت کنند و بر غنای ظرفیت قصه‌گویی جشنواره بیفزایند.
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون توضیح داد: در حاشیه جشنواره، 530 جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور در نیمه‌ی دوم شهریور امسال برگزار شد و حدود بیست و نه هزار و 110  کودک و نوجوان از دنیای شیرین قصه‌ها لذت بردند و درس زندگی آموختند.

حموله در پایان یادآوری کرد: مرحله‌ی استانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ( بخش مربیان کانون و آزاد) همزمان با گرامیداشت هفته‌ی ملی کودک در 31 استان سراسر کشور برگزار و از بین این پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها از 1780 قصه‌گوی برگزیده قدردانی شد.