28 و 29 دی ماه جشنواره استانی نمایش عروسکی

در این جلسه موضوعات حضور تریلی سیار کانون،برنامه های هفته کتاب،گردهمایی منطقه ای اقدام پژوهی و روند اجرایی مربیان موفق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، جلسه شورای فرهنگی،هنری و ادبی با حضور مدیر کل و دیگر اعضا برگزار شد.

عسگری فر در این جلسه با اشاره به لزوم بیان برنامه ها و طرح های جدید توسط واحد های کارشناسی در جلسات شورا گفت:یکی از وظایف شورای فرهنگی،هنری و ادبی دریافت بازخوردهای بازدید واحدهای کارشناسی از مراکز می باشد و برای تحقق این موضوع، واحدهای کارشناسی باید با تشکیل جلسات جدی،دقیق و کارشناسی به صورت مستمر هرچه بیشتر تلاش نمایند.

وی هدایت و نظارت اصولی بر فعالیت های مراکز را مهمترین وظیفه کارشناسان عنوان کرد و افزود:به همین منظور است که برنامه های آموزشی برای کارشناسان برگزار می شود تا با افزایش آگاهی کارشناسان،مهارت های مربیان نیز رشد پیدا نماید و در همین راستا در جلسه آینده شورا،این موضوع مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت.

در ادامه،موضوع اول جلسه که حضور تریلی تئاتر سیار کانون در استان اصفهان بود مورد بررسی و برنامه ریزی نهایی قرار گرفت.مدیر کل کانون با اشاره به همزمانی حضور تریلی سیار با هفته کتابخوانی گفت:مربیان مراکز با حضور در محل اجرای نمایش به معرفی فعالیت های مرتبط با کانون به ویژه برنامه های مرتبط با کتاب و کتابخوانی می پردازند.وی گفت:تبلیغات لازم جهت اطلاع رسانی و هماهنگی با دیگر نهادها در شهرهای شاهین شهر،اصفهان،یزدانشهر،فولادشهر،نجف آباد،زرین شهر و فلادشهر صورت گرفته است تا خانواده ها به همراه فرزندان بتوانند از این نمایش به خوبی بهره ببرند.

مدیر کل کانون در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی بر ضرورت تقویت ابعاد کیفی فعالیت های مرتبط با کتاب در مراکز فرهنگی هنری تاکید کرد. وی آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب را زمینه ساز گسترش فرهنگ مطالعه در سطح جامعه دانست و ابراز امیدورای نمود که با برنامه ریزی دقیق و ایجاد تنوع در فعالیت ها زمینه تقویت مهارت خواندن و افزایش دانش و آگاهی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری فراهم شود.

برگزاری جشن کتاب،حضور مربیان در مدارس و تشویق اعضاء برگزیده کتابخوان، برگزاری جلسه ی نقد کتاب با حضور والدین در مراکز، نشست کتابخوانی با حضور استاد دانشگاه باموضوع شیوه های ترغیب کودکان به مطالعه و چاپ نشریه ی چارباغ ویژه نامه ی کتابخوانی از جمله مهمترین برنامه کانون استان در هفته کتاب می باشد که کارشناس مسوول ادبی کانون به آن ها اشاره کرد.

برنامه ریزی سومین گردهمایی اقدام پژوهان منطقه ای موضوع بعدی این جلسه بود.کارشناس آموزش استان با تشریح روند تشکیل این نهاد در کانون استان،زمان برگزاری این گردهمایی را روزهای سوم و چهارم آذرماه عنوان کرد و گفت:کانون استان در این روزها میزبان اعضای اقدام پژوه از استان های کهگیلویه و بویراحمد،چهارمحال و بختیاری،خوزستان،بوشهر،هرمزگان،سیستان و بلوچستان،کرمان و فارس خواهد بود.

روند اجرایی مربیان موفق و انتخاب اعضاء کمیته مربوطه و هم چنین ارائه گزارش تولید تئاتر عروسکی کانون استان از دیگر موضوعات این جلسه بود که اعضای حاضر مورد بحث و بررسی قرار دادند و 28 و 29 دی ماه به عنوان تاریخ روزهای برگزاری جشنواره استانی نمایش عروسکی اعلام گردید.