حمایت استاندار چهار محال و بختیاری از راه‌اندازی یک کتاب‌خانه سیار کانون

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از توسعه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت کنیم چرا که کانون نقش بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر کشور بر عهده دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم سلیمانی دشتکی در دیداری با مدیرعامل کانون، برای مشارکت در راه‌اندازی یک کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیز اعلام حمایت کرد.
او که در دفتر کار خود در شهرکرد پذیرای علیرضا حاجیان‌زاده و هیات همراه وی بود، از اهمیت فعالیت‌های کانون و نهادهای فرهنگی سخن گفت و افزود: کودک در سال‌های نخست زندگی خود در خانه  و در کنار خانواده خود زندگی می‌کند. پدر و مادر در این دوران بیشتر به نیازهای عاطفی، جسمی، روحی و روانی بچه‌ها توجه دارند ولی ورود کودکان به فضاهای آموزشی بخشی از مسوولیت‌های تربیتی را از والدین به مربیان منتقل می‌کند.
سلیمانی با تاکید بر این که شخصیت کودکان در همین دوران پی‌ریزی می‌شود بر اهمیت توجه بیشتر به عرصه تعلیم و تربیت کودکان تاکید کرد.
وی یادآور شد: اگرچه استان چهارمحال و بختیاری در شمار استان‌های کمتر توسعه یافته قرار می‌گیرد اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است و ما در حد توان‌مان به ویژه در مسایل عمرانی به توسعه کانون کمک خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون نیز در این دیدار یادآور شد توجه به مسایل فرهنگی و تربیتی کودکان سبب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه از جمله اعتیاد و مواد مخدر در سال‌های آینده خواهد شد در حالی که واقعیت این است در این حوزه نسبت به سایر حوزه‌های سیاسی و اقتصادی سرمایه‌گذاری کمتری صورت می‌گیرد.
حاجیان‌زاده با بیان این که دانش‌آموزان، دست کم 180 روز سال را تعطیل هستند و در زمان‌های فراغت به سر می‌برند بر لزوم انسجام بخشی به حوزه فعالیت‌های فرهنگی هنری در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها و نهادها تاکید کرد و البته یادآور شد که کانون در این بخش، تخصصی‌ترین سازمانی است که به فعالیت می‌پردازد.
وی سیاست اصلی کانون را در حال حاضر توسعه مراکز سیار برشمرد و این مراکز را پراثر و کم هزینه توصیف کرد و در عین حال از برنامه‌های کانون برای افزایش 110 مرکز فعلی سیار شهری و روستایی به 250 مرکز خبر داد.
مدیرعامل کانون همچنین با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار چهار محال و بختیاری از کانون، راه‌اندازی مرکز فراگیر برای کودکان دارای نیازهای ویژه از جمله در شهرکرد را یکی از سیاست‌های توسعه‌ای کانون در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: عدالت اجتماعی و آموزشی اقتضاء می‌کند که همه کودکان به ویژه بچه‌های نابینا، ناشنوا و معلول را نیز تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار دهیم.
در حال حاضر 9 مرکز فراگیر کانون در استان‌های مختلف کشور فعالیت می‌کنند و دهمین مرکز آن نیز روز 12 آذر هم‌زمان با روز معلولان افتتاح خواهد شد.
بر اساس این گزارش در این دیدار که روز 27 آبان 1394 در شهرکرد صورت گرفت همچنین عنوان شد که کار احداث یک مرکز کانون زبان ایران در کنار مجتمع فرهنگی هنری کانون شهرکرد با شروع عملیات خاکبرداری آغاز شده است.
استانداری چهارمحال و بختیاری با اختصاص بودجه‌ای از راه‌اندازی این مرکز وابسته به کانون- که کار آموزش زبان‌های خارجی را بر عهده دارد - حمایت کرده است.
در همین ملاقات فرزاد رحیمی مدیرکل کانون استان نیز با قدردانی از حمایت‌های استاندار برای آغاز پروژه ساخت کانون زبان و تامین اعتبار آن، گزارشی نیز از فعالیت 21 مرکز ثابت، یک مرکز سیار شهری و یک کتاب‌خانه پستی کانون در این استان ارایه کرد و گفت: یک مرکز سیار روستایی نیز با حمایت‌های یک خیّر هم استانی به زودی  کار خود را آغاز می‌کند.
در این ملاقات محمد رستمی مشاور مدیرعامل در امور مجلس و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز مدیرعامل را همراهی می‌کردند.
حاجیان‌زاده در روزهای 27 و 28 آبان ضمن بازدید از برخی مراکز کانون استان در ملاقات‌های عمومی و خصوصی با همکاران کانون و نوجوانان عضو مراکز کانون، به گفت‌و گو پرداخت و در آیین چهلمین روز درگذشت عبدالصالح جهانبازی کارشناس روابط عمومی کانون استان - که جان خود را در فاجعه منا از دست داده بود - شرکت کرد.