کد خبر: 249788
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
بازدید 3990
رنگ‌واژه های خیال در مرکز شماره‌ی 7 استان قم

نشست تخصصی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان با حضور مهزاد اردیبهشت؛ تصویرگر کتاب‌های « نذری من و عروسکم » و « دلتنگی‌های یک آپارتمان » در مرکز شماره‌ی 7 کانون استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این برنامه با حضور 30 نفر از اعضای کودک و نوجوان مراکز 2، 3، 7 و 8 برگزار شد.
ویژه برنامه " رنگ‌واژه های خیال " در دو بخش تئوری و عملی اجرا شد که در بخش اول مهزاد اردیبهشت؛ مربی هنری با سابقه‌ی کانون استان به تاریخ‌چه تصویرگری و تفاوت آن با نقاشی و همچنین روند کار تصویرگری پرداخت و در ادامه با نشان دادن تصاویر کتاب‌های مختلف و همین‌طور آثار تصویرگران مطرح ایرانی و خارجی درباره تکنیک‌های مختلف مطالبی را بیان کرد.
در بخش دوم اعضا با وسایلی که در اختیار داشتند به تصویرسازی یک پرنده پرداختند و از تکنیک‌های مختلف از قبیل چاپ و کلاژ، آبرنگ و گواش و غیره استفاده کردند. در عین حال مهزاد اردیبهشت اعضا را راهنمایی می‌کرد و به سوال‌های آنها در زمینه‌ی تصویرگری پاسخ می‌داد.
در این برنامه، محسن ربانی؛ مدیرکل کانون استان قم نیز اعضا را همراهی می‌کرد و در بخشی از این ویژه برنامه جوائز اعضایی که در جشنواره‌ی نقاشی رضوی شرکت داشتند و از طرف استان تقدیر شدند را به آنان اهدا کرد.
فاطمه بیاتی؛ مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 7 استان قم نیز ضمن تشکر از همراهی همکاران مراکز 2، 3، و 8 به جهت هماهنگی حضور اعضای هنری خود در این برنامه، از مدیرکل و کارشناسان استان به خاطر حمایت‌هایی خوبی که برای برگزاری چنین برنامه‌هایی دارند تقدیر و تشکر کرد.
شایان ذکر است برگزاری چنین نشست‌های تخصصی در مراکز کانون، از آنجا که به صورت مستقیم و کاربردی اطلاعات اعضای کودک و نوجوان را در زمینه‌ی مورد علاقه شان افزایش داده و به کسب مهارت‌های بیشتر انان کمک می‌کند، نقش موثری در پیشبرد اهداف کانون خواهد داشت.
ویژه برنامه " رنگ‌واژه های خیال " با حضور مهزاد اردیبهشت؛ تصویرگر کتاب‌های « نذری من و عروسکم » و « دلتنگی‌های یک آپارتمان » از مجموعه‌ی کتاب‌های خودمان، در روزهای پایانی هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 7 کانون استان قم برگزار شد.