فرزندان سرزمین را با خواندن آشتی دهید

معاون فرهنگی در گردهم‌آیی سراسری مربیان مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر تلاش برای ترویج فرهنگ مطالعه و سواد خواندن در میان بچه‌ها تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی شامانی با تاکید بر این مطلب گفت: بن‌مایه تمام سیاهی‌ها، ظلم‌ و ستم‌ها و بی‌عدالتی‌ها در جهل و نادانی است، پس اگر اهل عدل در جامعه هستیم باید تلاش کنیم فرزندان این آب و خاک را به خواندن دعوت کنیم و این ممکن نیست مگر این‌که خودمان اهل خواندن باشیم.
وی با اشاره به این‌که نباید بگذاریم جامعه ما گرفتار غفلت شود افزود: آن‌چه از جهل در جامعه خطرناک‌تر است داشتن توهم دانایی است چرا که برای جهل می‌توانیم علاجی پیدا کنیم اما برای توهم دانایی علاجی نیست.
شامانی در ادامه خطاب به مربیان کتاب‌خانه‌های سیار کانون یادآور شد: شما می‌توانید فردای متفاوتی برای کشور بسازید چرا که زندگی، یک انتخاب بیش نیست که اگر درست صورت گیرد انسان را سرافراز می‌کند و برای این مهم باید رنج دانایی رابه جان خرید.
معاون فرهنگی کانون ادامه داد: اگر خواستار فردایی روشن برای ایران اسلامی هستیم باید تلاش کنیم نسلی آگاه پرورش دهیم، نسلی که با کتاب قهر نباشد و توهم دانایی نداشته باشد.
وی افزود: باید تلاش کنید هر روز صبح هزاران واژه را مانند نور در مسیر خود بیفشانید و بگذارید دانایی چون شکلات شیرین در ذایقه شما جان‌تان را شیرین کند و از تردید برهاند.

کتاب‌خانه‌های سیار نگین درخشان فعالیت‌های کانون
محسن حموله مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون این گردهم‌آیی را زمینه‌ی مناسبی برای طرح مسایل مختلف برای توسعه‌ی مراکز سیار و رفع چالش‌های موجود برای تحقق اهداف این کتاب‌خانه‌ها عنوان کرد.
حموله با تاکید بر این‌که توسعه‌ی‌ مراکز سیار برگرفته از اعتقاد قلبی است گفت: نوسازی و تجهیز ناوگان مراکز سیار، افزایش کتاب‌ها، به روزرسانی امکاناتی از قبیل قفسه‌های کتاب، تجهیزات سمعی و بصری و... ازجمله برنامه‌های پیش‌رو برای گسترش کمی و کیفی این کتاب‌خانه‌ها است.
وی در ادامه با اشاره به این‌که بهترین خاطره‌های بسیاری از مردان و زنان اندیشمند و موفق امروز و کودکان دیروز، دیدن کتاب‌خانه‌ی سیار کانون و ازدور دویدن برای صحبت با مربی مهربان و گرفتن کتاب برای خواندن است افزود: برای حفظ این امانت گران‌بها و سرمایه‌ی گران‌سنگ مسوولان کانون تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا با رفع موانع و ارایه ایده‌های نو آن را گسترش دهند.

مربیان مراکز سیار روح حماسی کانون هستند
علی‌رضا کرمانی مدیرکل آموزش و پژوهش کانون نیز در آغاز این گردهم‌آیی ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مربیان مراکز سیار گفت: با این دیدار دو حس در من زنده شد اول این‌که حس کودکی و روستایی‌زاده بودنم است که ارزش کار شما را به خوبی درک می‌کنم و دوم این‌که با دیدن شما و درک این ارزش تلاش‌هایی که برای کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و محروم کشور متحمل می‌شوید نوعی حس حماسی در من زنده می‌شود.
وی خطاب به مربیان سیار کانون افزود: شما مردانی هستید که خدمات فرهنگی کانون را به دورترین نقاط روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌ یافته‌‌ای می‌رسانید که علی‌رغم تمام شعارهایی که تاکنون داده شده نمودی نداشته  و این روستاها هم‌چنان در حال خالی شدن است.
مدیرکل آموزش و پژوهش کانون ادامه داد: ارزش کار شما برای ما آن‌قدر اهمیت دارد که تلاش کردیم برنامه‌هایی را تدارک ببینیم تا با کوله‌ باری از تجربه و دانش بیشتری این گردهم‌آیی سراسری را به پایان برسانید.
گردهم‌آیی سراسری مربیان مراکز سیار از روز 14 دی 94 در تهران آغاز شده و تا 17 دی ادامه خواهد داشت.