لزوم شتاب‌بخشیدن به توسعه فن‌آوری اطلاعات در کانون

معاون توسعه و مدیریت منابع، ایجاد دفتر فن‌آوری اطلاعات در ساختار اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فرصت مناسبی برای شتاب‌بخشیدن به فعالیت‌های این حوزه دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی در آیین آغاز دوره آموزشی کارشناسان فن‌آوری اطلاعات کانون سراسر کشور در تهران با تاکید بر این موضوع گفت: این علم با وجود این‌که از قدمت زیادی برخوردار نیست اما بسیاری از سازمان‌ها با سرعت آن را دنبال کرده‌اند و به نظر می‌رسد کانون آن‌گونه که باید نتوانسته رشد مناسبی در این زمینه داشته باشد.
وی با اشاره به این که  باید تلاش کنیم با سرعت بیشتری خود را با این دانش همراه کنیم افزود: نقش کارشناسان این حوزه در سرعت‌بخشی به فن‌آوری اطلاعات در این زمینه بسیار مهم است
معاون توسعه و مدیریت منابع با بیان این که مشاوره و آگاهی‌بخشی صحیح کارشناسان این‌حوزه می‌تواند بسیار نقش مهمی در این روند داشته باشد اضافه کرد: شاید یکی از دلایل حرکت کند این علم در کانون در سال‌های اخیر شناخت ناکافی مدیران ارشد و میانی سازمان از این حوزه بوده که مانع سرمایه‌گذاری بیشتر یا شک و تردید آن‌ها شده است.
واحدی کمبود منابع مالی در کانون را نیز  یکی دیگر از عوامل روند کند فن‌آوری اطلاعات در این مجموعه عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم در سال جدید با اختصاص بودجه بیشتری، برخی عقب‌ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم.
وی اضافه کرد: انتظار داریم کارشناسان حوزه فن‌آوری اطلاعات با دانش‌افزایی خود و آگاهی‌بخشی بیشتر به سایر همکاران، به حوزه علم جدید ورود پیدا کنند و مانع از هدر رفتن احتمالی سرمایه‌های سازمانی شوند.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها کارشناسی شده و با آگاهی کامل از تمامی جنبه‌ها صورت گیرد، تصمیم‌گیری‌ها نیز راحت‌تر انجام می‌شود.
وی هم‌چنین با اشاره به راه‌اندازی دفتر فن‌آوری اطلاعات در ستاد مرکزی تهران گفت: تلاش کردیم تمامی نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان در دو سال اخیر زیر نظر مدیرکل و کارشناسان این حوزه صورت گیرد تا از هدر رفتن احتمالی برخی سرمایه‌ها پیشگیری کنیم.
واحدی در پایان اظهار داشت: انتظاری که از کارشناسان داریم این است که با نگاه واقع‌بینانه و رو به آینده در این حوزه و هم‌فکری کمک کنند و پیشنهادها و راه‌کارهای خود را  برای خدمت‌رسانی بهتر به مخاطبان در مراکز فرهنگی‌هنری و امانت‌دهی کتاب، عرضه محصولات فرهنگی کانون، آموزش از راه دور کارکنان و... برای بهره‌گیری بیشتر از فن‌آوری‌ها ارایه کنند.
گردهم‌آیی آموزشی «طراحی و مدیریت وب‌سایت و آشنایی با قالب‌های سازمانی فن‌آوری اطلاعات» با حضور کارشناسان این حوزه از صبح روز اول اسفند در مرکز آموزش کانون آغاز شده و تا چهار اسفند 94 ادامه خواهد داشت.