افتتاح  اولین نمایشگاه «گنجینه‌های خاکی» در بیرجند با حضور مدیر عامل کانون

مجموعه‌ای از آثار کارگاه سفال اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره سه بیرجند در قالب نمایشگاهی با عنوان «گنجینه‌های خاکی» با حضور مدیر عامل کانون در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با سفر علیرضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون به استان خراسان جنوبی، نمایشگاه گنجینه‌های خاکی در نگارخانه میراث فرهنگی واقع در باغ موزه اکبریه بیرجند افتتاح شد.
در این نمایشگاه 280 قطعه ظروف سفالی که با دستان هنرمند 15 عضو نوجوان دختر مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند به رنگ و لعاب زینت شده، به نمایش در آمده است.
ریحانه سادات هاشمیان مربی هنری کانون شماره سه بیرجند احیای هنراصیل ایرانی، معرفی هنر لعاب‌کاری، تشویق اعضای نوجوان به  خلق آثار هنری با بهره‌گیری از خلاقیت و کارآفرینی را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
هاشمیان اضافه کرد: در حال حاضر اعضای ثابت کارگاه رنگ و لعاب کانون شماره سه بیرجند هنر کاشی هفت رنگ را در کارگاه سفال تجربه می‌کنند که با استقبال خوب اعضا روبه‌رو شده است.
نمایشگاه گنجینه‌های خاکی که روز هشتم اردیبهشت 1395 افتتاح شد تا 14 اردیبهشت به کار خود ادامه خواهد داد و همه روزه از ساعت 17 الی 20 پذیرای حضور علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی مجتبی دانشور مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون طی روزهای هشتم و نهم اردیبهشت 1395 به بیرجند سفر کرد.
گشایش مرکز فرهنگی هنری فراگیر، دیدار با استاندار، دیدار با کارکنان کانون و اعضای موفق و حضور در برنامه شبانه بهاران سیمای استانی خراسان جنوبی و بازدید از مراکز فرهنگی هنری شماره 2 و 3 بیرجند از جمله برنامه‌های  سفر مدیر عامل کانون به استان خراسان جنوبی بود.