دنیای شگفت‌انگیز علوم در نمایشگاه کتاب

بیش از 50 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است، به علوم پایه اختصاص دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌ها که بیشتر آن‌ها به نویسندگان صاحب‌نام خارجی اختصاص دارد، با موضوع‌های مختلف علوم در سطح مقدماتی در زمینه محیط‌زیست، طبیعت، نجوم و سیارات، اعضای بدن انسان و... منتشر شده و کانون حق نشر آن‌ها را خریداری و ترجمه کرده است.
بر اساس این گزارش «بساوایی، چشایی و بویایی»، «چشم و بینایی»، « تغذیه و گوارش»، « دنیای شگفت‌انگیز بدن ما»، «قلب ما – دستگاه گردش خون ما»، « مغز و دستگاه اعصاب»، «استخوان‌بندی و حرکت» و «شش‌ها و تنفس» عنوان برخی از این کتاب‌های علمی در زمینه فعالیت اعضای مختلف بدن انسان است.
هم‌چنین «اسرار طبیعت»، «زنجیره غذا در طبیعت»، « بیابان‌ها»، « چگونه آتشفشان تبدیل به جزیره می‌شود؟»، «چگونه ابر تبدیل به توفان تندری می‌شود؟»، « چگونه گیاه تبدیل به نفت می‌شود؟»، «چگونه استخوان تبدیل به سنگ‌واره می‌شود؟» و «سفر نفت»  عنوان برخی از کتاب‌های علوم کانون در حوزه  واکنش‌های فیزیکی و شیمیایی در محیط زیست و طبیعت است که در نمایشگاه کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
بر همین اساس کتاب‌های «شگفتی‌های علم»، «دنیای شگفت‌انگیز حشرات در زیر میکروسکوپ»، «دنیای حیوانات»، «فن‌آوری حیات وحش»، «ماهیان و خزنده‌گان»، « پرندگان و پستانداران»، « داستان ابریشم» و «خانه‌ جانوران» نیز در حوزه حیات وحش و جانوران اختصاص دارد.
در همین حال «آسمان شب»، «سیارات دور»، « سیارات نزدیک»، «فضا و نجوم»، «انرژی و نور» و مجموعه کاوش در فضا «خورشید»، «ماه» و «ستارگان و کهکشان‌ها» نیز عنوان کتاب‌های علوم پایه نجوم و سیارات است که در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب ارایه می‌شود.
این کتاب‌ها تا 25 اردیبهشت 1395 در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بخش کودک و نوجوان _ سالن 108 غرفه شماره 254 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تخفیف ویژه نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.