کد خبر: 256760
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
بازدید 1397
رمضان میهمان مراکز استان تهران

از سفر به موزه هنرهای معاصرتا یک جشن های به یاد ماندنی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران مراکز کانون استان همزمان با ماه مبارک رمضان فعالیت‌های تابستان خود را در غالب جشن تابستانی با سفره‌های افطارآغاز کردند.  
 
مرکز پارچین : هنوز در سفرم!
مرکز فرهنگی هنری پارچین در 2 تیر اولین سفر خود را با عنوان (هنوز در سفرم! ) آغاز نمود.
بازدید از دو موزه هنر های معاصر (مروری بر فرهنگ دیداری کودکان ایران در سال های 1330 تا 1360 ) وموزه‌ی فرش وهمچنین بازدید از غرفه‌های صنایع دستی از برنامه‌های این روز بود.از جمله نکته‌های جالب این سفر آشنایی اعضا با طرز تهیه‌ی رشته خشکار(از شیرینی‌های محلی گیلان) وبازدید از شهر فرنگ مدرن بود.
موضوع امسال مرکز سفر می باشد .که در این ماه چند بازدید دیگر هم درتاریخ های 13و23 از شهر پاکدشت داریم.
 
مرکز 2 : میهمانی رمضان و جشن تابستان
چهارشنبه 2 تیر در مرکز شماره 2 به مناسبت شروع تابستان و روز‌های گرم روزه داری میهمانی خدا برگزار شد. برنامه ما با شنیدن سوره قدر آغاز شد و علی احدی عضو 6 ساله مرکز به ما یادآوری کرد، قدر یعنی قدر این روزها را دانستن و سپس مبینا کوثری با خواندن دعای روز شانزدهم ماه رمضان به یادمان انداخت که حالا که قدر این روزها را می‌دانیم پس شکرش را هم به جای بیاوریم.
مراسم افطار مرکز دو، یک مهمان ویژه هم داشت، سهیلا صحرایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان که مادر یکی از اعضا نیز هست و در پایان برنامه نقالی توسط عضو ارشد مرکز مصطفی فتحی با داستان بیژن و منیژه و همکاری اعضا به تصویر کشیده شد.
 
مرکز 12 : مهر و نیایش
21 نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز 12 در روز 29 خرداد ماه به همراه مسئول مرکز از ساعت 18 الی 30/23 از نمایشگاه مهر و نیایش بازدید کرده و در بخش های مخلف  نمایشگاه حضور فعال داشتند. این برنامه با هدف همسویی با فعالیت‌های اداره‌ی استان و همچنین آشنایی اعضا با مرکز آفرینش‌ها، نمایشگاه کانون و شرکت در فعالیت‌های جمعی و خارج از مرکز انجام شد.
 
مرکز 32 : مهمانی خدا
به مناسبت میلاد کریم اهل بیت مراسم افطاری با نام مهمانی خدا برای 150 نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر به همراه اعضای قدیم مرکز برگزار شد.
در این مراسم زینب شکیبا مربی مسئول مرکز پساز  مولودی خوانی با صحبت‌های خود اعضا را با کرامت و شخصیت والای آن امام همام آشنا نمودند که این برنامه به صورت پرسش و پاسخ با اعضا اجرا شد و در نتیجه بارزترین خصلت آن حضرت را که بخشش به سایرین بود را در این ماه عزیز به اعضا یادآوری نمودند و در ادامه منیژه عبدالهی شعری در وصف آن حضرت از جعفر ابراهیمی(شاهد) شاعر کودک و نوجوان خواندند و مسابقه‌ای برای اعضا حاضر در جشن برگزار کردند.
مراسم با تلاوت قرآن و قرائت اذان برگزار گردید و در انتها با افطاری از میهمانان پذیرایی شد.          
                                                                                                                                                                                
مرکز 41 : نگاه تازه
درروز اول تیرماه درمرکز41  کتاب «شیرمن جای تو در چاه نیست»  نوشته «سعید روح افزا» دستمایه‌ای پر محتوا برای جلسه گپ وگفتگو با والدین شد.
این کتاب که با قصه شیرین و قدیمی شیر وخرگوش از مولوی شروع شده است و روح افزا  در بخش دوم این قصه توجه مخاطب را به نکات و اجزا امروزی جلب می‌کند و نگاه جدید و تازه  را در کنار این قصه قدیمی به مخاطب می‌دهد.
مربیان مرکز از این نگاه استفاده کرده و با والدین به گفتگو درباره برخی مسائل  فرزندانشان پرداختند . هدف این برنامه ایجاد نگاه نو به والدین درکنار فرزندانشان است.
 
مرکز 26 : یک روز شاد و به یاد ماندنی با یک فعالیت بازی ، ریاضی
در روز پنج شنبه مورخ 3/4/95 مسابقه شطرنج بین گروه‌های سنی الف و ب به تعداد 30 نفر  از مناطق مختلف در مرکز 26 برگزار شد. این برنامه با حضور والدین و مربیگری یوسفی با همکاری مسئول مرکز محمدی تهرانی و مربیان فرهنگی مرکز میترا ابراهیم پور و پریا بهرامی برگزار گردید. پس از برگزاری مسابقه به برندگان مدال و به همه ی شرکت کنندگان جوایز به رسم یاد بود اهدا گردید.
 
مرکز 30 : آغاز تابستان با جشن رمضان
در روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) جشن شروع تابستان به همراه افطاری در مرکز 30 برگزارشد. در این برنامه که والدین نیز حضور داشتند، گروه موسیقی سیمرغ باران که متشکل از اعضای قدیم مرکز است در دو سانس اجرای موسیقی داشت. از دیگر برنامه‌های این روز مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت، محمود شعبانی از همکاران کانون، نمایش انیمیشن رباط و کشاورز، برنامه‌ی پاورپوینت رباتیک برای آشنایی اعضا با این کارگاه توسط حجت‌الله درودیان، معرفی فعالیت‌های کانون ،تقدیر از اعضا موسیقی و محمود شعبانی بود. برنامه با پذیرایی از مهمانان به پایان رسید.
  
مرکز 9 : جشن پایان ترم بهار اعضای پیش دبستان
چهارشنبه، 02/04/95 در مرکز 9، جشن پایان ترم بهار اعضای پیش دبستان برگزار شد. در این جشن اعضا، نمونه فعالیت‌های خود را در کلاس‌های شعر و قصه به صورت پوشه کار دریافت کردند و اعضا به صورت مشارکت با هم شعر قدیمی « گلی گوشه چمن، تازه بشکفته را ...» خواندند تا والدین به روند رشد و پیشرفت فرزندشان اشراف پیدا کنند. این جشن با حضور والدین اعضا برگزار شد.
این جشن ویژه با قصه « پروانه سفید» توسط مربی مرکز "فاطمه روحی رحیم" و مشارکت اعضا قصه گویی شد و کوتاه نمایش خلاقی توسط اعضا کلاس کارگاه های خلاقیت به همراه موزیک اجرا شد.