در شهر آبی بیگلو مرکز فرهنگی هنری راه‌اندازی می‌شود

نشست مشترک با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و اعضای شورای شهر آبی بیگلو باهدف راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری در این شهر تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که با حضور هاجر جمادیه مدیرکل کانون، ریحانه فرجی معاون فرهنگی و اکبر ایرجی رئیس شورای شهر آبی بیگلو، علی نوریان نایب‌رئیس و مسلم میرزاپور عضو شورا، برگزار شد، در خصوص راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری در این شهر بحث و تبادل‌نظر شد.
در این نشست جمادیه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه هیچ مزیت و فضیلتی برتر از دانایی نیست، گفت: امروزه، توسعه پایدار هر کشوری فراگیری علوم و دانش‌اندوزی است و کودکان و نوجوانان نماد راستین بهار علمی و دانش افروزی هستند.
وی اظهار کرد: اهمیت و شناخت فعالیت‌های کانون برای مسوولان اجرایی شهری می‌تواند در برنامه‌ریزی فرهنگی شهر برای کودکان و نوجوانان تأثیرگذار باشد.
مدیرکل کانون به‌ضرورت راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری در شهر آبی بیگلو تأکید کرد و افزود: امیدواریم زمین اهدایی از طرف شهرداری و شورای شهر در اسرع وقت به کانون واگذار شود تا نسبت به احداث مرکز اقدام شود.
در این جلسه اکبر ایرجی رئیس شورای شهر آبی بیگلو با اشاره به موفقیت‌های این شهر در عرصه‌های مختلف کشوری و بین‌المللی گفت: شتاب و توسعه‌ی فرهنگی شهر وابسته به وجود مراکز فرهنگی هنری تخصصی در بین کودکان و نوجوان است.
ایرجی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تمام تلاش‌های خود را برای راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در این شهر به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و فرهنگی در استان بکار گرفته است و زمین اهدایی طی مراحل اداری در اختیار کانون برای احداث قرار خواهد گرفت.
در ادامه، حاضرین در نشست در مورد راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری در شهر آبی بیگلو به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
گفتنی است؛‌علاوه بر راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری و پیگیری تأمین اعتبارات لازم جهت احداث آن، برگزاری ویژه‌برنامه فرهنگی هنری، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، ازجمله توافقات انجام‌شده فی‌مابین کانون، شهرداری و شورای شهر آبی بیگلو می‌باشد.