اتوبوس‌های سیار، محصولات کانون را در تهران عرضه می‌کنند

دو اتوبوس‌ سیار، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، به عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح شهر تهران می‌پردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون با بیان این مطلب افزود: دو اتوبوس سیار عرضه محصولات کانون با همکاری شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران برای رفاه همه شهروندان در تهران و در مکان‌های عمومی شهر مانند بوستان‌های اصلی و میادین اصلی شهر مستقر شده که این کار بخشی از سیاست کانون برای دسترسی همگانی به کتاب و توسعه فرهنگی کتاب‌خوانی در جامعه است.
جعفر عبدی تصریح کرد: کتاب‌های عرضه شده در این 2 اتوبوس با تخفیف ویژه ارایه خواهد شد.
وی همچنین از ادامه فعالیت این اتوبوس‌ها تا ایام مبارک دهه فجر و برپایی بیش از 2 هزار نمایشگاه عرضه کتاب در مدارس سراسر کشور از سوی نمایندگان عرضه محصولات کانون و برگزاری بیش از 100 نمایشگاه مستقل و نزدیک به 220 نمایشگاه در مراکز فرهنگی هنری کانون نیز هم‌زمان با بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
عبدی یادآور شد: در این هفته در محل برگزاری نماز جمعه تهران نیز یک دستگاه اتوبوس مجهز، محصولات فرهنگی کانون را به نمازگزاران جمعه ارایه می‌کند.
وی ایجاد امکان دسترسی کودکان و نوجوانان ایرانی به ویژه در  مناطق روستایی و کم برخوردار به کتاب و محصولات فرهنگی را دو رویکرد اصلی در سیاست های توزیع کتاب در کانون برشمرد و در این راه توضیح داد که گسترش کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و به واسطه آن‌ها ورود کتاب‌های کانون به مدارس روستایی و توسعه شبکه کشوری فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی (طی یک طرح 5 ساله) در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: باید با آسان‌سازی ورود کتاب‌ها و محصولات کانون به مدارس یک زمینه فرهنگی مناسب برای دانش‌آموزان فراهم شود تا با داشتن حق انتخاب، به محتوای فرهنگی مناسب دسترسی پیدا کنند.
 این مسوول توضیح داد: عرضه‌ی محصولات کانون در سراسر کشور به یک شبکه‌ی غیردولتی واگذار شده است تا علاوه بر توسعه کمی محصولات، دسترسی مخاطبان به این آثار آسان‌تر شود در این زمینه نقش کانون سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت بر روند توزیع تعریف شده است به همین منظور یکی از سیاست‌های جدی کانون تشکیل شورای توسعه فروش در دفتر مرکزی و ستادهای استانی برای افزایش توسعه کمی و کیفی خواهد بود.
مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون بیان کرد: در حال حاضر 146 فروشگاه کانونی و غیرکانونی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 60 فروشگاه‌‌ در سال 1394 و 21 فروشگاه کانونی هم شش ماه اول سال 1395 به بهره‌برداری رسیده است که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده این رقم به 150 می‌‌رسد.  در مجموع 14 نمایندگی و 46 عاملیت نیز به این مجموعه اضافه شده است.
وی گفت: عرضه محصولات فرهنگی کانون در نمایشگاه‌هایی مانند نوشت‌افزار، هفته‌ی ملی کودک، هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی و دهه‌ی فجر جزو سیاست‌های سال 1395 برای معرفی محصولات کانون در مجامع عمومی است و حضور موثر در سازمان‌ها، موسسه‌های دولتی و غیردولتی نیز می‌تواند تعداد مخاطبان محصولات کانون را افزایش دهد.