تلفیق بخش رضوی با جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ابتکار ارزش‌مندی است

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) تلفیق قصه‌گویی رضوی با جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ابتکاری ارزشمند و منشا تحولات تاثیرگذار دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، سیدجواد جعفری در آیین آغاز نوزدهمین جشنواره بین‌المللی حضور یافت و از نزدیک برخی از قصه‌های رضوی راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره را شنید.
وی در ادامه ضمن قدردانی از مدیرعامل، معاون فرهنگی و تمامی کارکنان و مربیان کانون به خاطر اهتمام جدی نسبت به برنامه‌های مربوط به جشنواره‌های رضوی در کانون در این‌باره گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقطه‌ی عطف و مرکزی برای پیوند خانواده‌ها و علایق کودکان و نوجوانان کشور است.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) مهم‌ترین ویژگی این مجموعه را کشف و پرورش استعدادهای خلاقانه و سرشار از ذوق، هنر و نوآوری‌های کودکان و نوجوانان دانست و یادآور شد: ایجاد اعتماد به‌نفس در میان کودکان و بارور کردن آن در سن نوجوانی و جوانی به گونه‌ای که برآیند مجموعه کسانی که در گذشته و حال به کانون رفت و آمد داشته و دارند از روحیه بالا و اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند و می‌توان از آن‌ها به عنوان مدیران آینده کشور در عرصه‌های مختلف و به ویژه حوزه فرهنگی کشور استفاده کرد.
جعفری اضافه کرد جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون که امروز شاهد آغاز نوزدهمین دوره آن بودیم یکی از اقدام‌های تاثیرگذار در زمینه بروز و ظهور این استعدادهای نوآورانه است که علاوه بر جذابیت‌های زیاد فرهنگی برای قشر کودک و نوجوان موجباتی را فراهم می‌کند تا با قصه‌هایی که بازتعریف می‌شود به گذشته فرهنگی کشور و موضوع‌های روز جامعه که نیاز دوره کودکی و نوجوانی است بیش از پیش پرداخته شود و هویت فرهنگی ایرانی اسلامی را بیشتر بشناسند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در پایان از مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون، نماینده کانون در دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان رضوی و تمامی کسانی که در سراسر کشور در این مجموعه ارزش‌مند فرهنگی‌هنری در دهه‌های کرامت و برگزاری جشنواره‌ رضوی با این بنیاد تعامل و همکاری دارند، قدردانی کرد.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از صبح 27 بهمن 95 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان واقع در خیابان حجاب تهران آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد.