قصه‌گویی برای همه گروه‌های سنی است

قصه‌گوی کوبایی گفت: قصه‌گویی فقط برای کودکان و نوجوانان نیست و همه سنین را در بر می‌گیرد،

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، الویا انس پرزناپولس در حاشیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مردم بیشتر درگیر تبلیغات رسانه و تکنولوژی هستند و کمتر به حرف یکدیگر گوش می‌دهند، به همین دلیل اعتقاد داریم وقتی به حرف، درد دل و قصه‌ی همدیگر گوش می‌دهیم، عشق و محبت در میان ما بیشتر می‌شود و به همین دلیل قصه‌گویی به سن خاصی اختصاص ندارد.
پرزناپولس با بیان این‌که من برای سنین مختلف کودکان، نوجوانان و حتی پیرمردها و بزرگسالان قصه می‌گویم، عنوان کرد: ما در هاوانا، مرکز روزانه نگه‌داری از سالمندان داریم، در این مرکز من به همراه همکارانم روزانه برای سالمندان و افراد مسن قصه می‌گوییم تا افسرده نشوند و با هم سن و سال‌های خود ارتباط داشته باشند که با استقبال خوبی از سوی آن‌ها روبرو شده است.
وی افزود: در کشور کوبا نیز یک جشنواره قصه‌گویی برگزار می‌شود و شاید جالب باشد بدانید که امسال همانند ایران، ما نیز نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی را برگزار خواهیم کرد، در این جشنواره سالن‌های مخصوصی برای کودکان، نوجوان و بزرگسالان در نظر گرفته‌ایم.
پرزناپولس با بیان اینکه امیدواریم در جشنواره بیستم، میهمانی از ایران در این جشنواره حضور داشته باشد، ادامه داد: این جشنواره در اولین هفته ماه می با شعار «پلی برای سخن‌ها» با امکانات محدودی برگزار می‌شود که یک سوی این پل، قصه‌گو ایستاده و سوی دیگر آن شنونده است، ما برای این جشنواره بهترین سالن‌های تئاتر شهر را می‌گیریم و در مدت 19 سال به خوبی توانسته به جایگاه خوب و مناسبی در میان مردم کوبا دست پیدا کند.
وی همچنین با اظهار خوشحالی از حضور در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی، گفت: امسال برای اولین بار است که نماینده‌ای از کشور کوبا در این جشنواره شرکت می‌کند و خوشحال هستم که این فرد من هستم، این جشنواره با پشتوانه اقتصادی و مالی خوبی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی منسجم و خوبی دارد که امیدوارم در سال‌های آینده نیز استمرار داشته باشد.
این قصه‌گوی کوبایی که 25 سال است مدرسه تخصصی قصه‌گویی را در هاوانا اداره می‌کند، عنوان کرد: در این مرکز ما قصه‌گویی را برای سنین مختلف آموزش می‌دهیم، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند با حضور در این مرکز، شیوه‌های قصه‌گویی و بایدها و نبایدهای آن را می‌آموزند، همچنین بزرگسالان و پدربزرگ و مادربزرگ‌های علاقه‌مند نیز با حضور در این مدرسه با قصه‌گویی بیشتر آشنا می‌شوند.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صبح روز 27 بهمن با حضور 68 قصه‌گوی ایرانی و خارجی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران فعالیت خود را آغاز کرده و تا 1 اسفند ادامه دارد.