داستان فرصت تجربه‌اندوزی را فراهم می‌کند

داستان به مثابه یک شبیه‌ساز در زندگی انسان‌هاست و امکان تجربه‌اندوزی را برای ما فراهم کرده و منبعی از معرفت به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، حبیب یوسف‌زاده نویسنده حوزه کودک و نوجوان در برنامه جشن رمضان مرکز شماره 27 کانون پرورش فکری تهران با بیان این مطلب در جمع اعضا و مربیان گفت: قصه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها در دوران کودکی دارد و بسیاری از ارزش‌های اخلاقی را به واسطه این هنر می‌توان به مخاطب انتقال داد.
وی که تاکنون کتاب‌های مختلفی در خصوص بزرگان علم، ادب، هنر و دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان نوشته در ادامه به ذکر مثال‌هایی از مراحل و مراتب زندگی تنی چند از چهره‌های نام آشنا پرداخت و یادآور شد: مطالعه زندگی انسان‌های موفق این فرصت را به ما می‌دهد تا بدانیم آنان چه مسیری را طی کرده و از چه فراز و نشیب‌هایی گذر کرده‌اند تا به جایی رسیدند که ما امروز آنان را به‌واسطه این جایگاه می‌شناسیم و برای ایشان اهمیت قایل هستیم.
یوسف‌زاده در بخش دیگری از این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان مشتاق نویسندگی گفت: در گام اول باید اهل مطالعه و فراگیری باشید و سپس به اطراف خود و رویدادهای مهم زندگی خویش توجه نشان داده و سوژه‌های مهم را بنویسید. همواره یک دفترچه کوچک با خود داشته باشید و از هم‌نشینی با مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها استقبال کرده و خاطرات آنان را ثبت و ضبط کنید.
نویسنده کتاب زندگی نامه شهید باکری همچنین افزود: داستان‌نویس شبیه زنبور عسل عمل می‌کند. شما باید شهد تجربه‌ها را از گل‌های زندگی به درستی انتخاب کرده و آنها را در کنار هم جمع کنید تا در نهایت به یک داستان شیرین و خواندنی برسید که خواننده کتاب شما از مطالعه آن لذت برده و در انتها نیز به نتیجه و دست‌آوردی قابل توجه برسد.
وی در بخش دیگری از جلسه به تشریح تجربه‌های خود در این رابطه پرداخت و به پرسش‌های کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم پاسخ داد.
بخش دوم این برنامه به اجرای مسابقه جدول، معماهای قرآنی و مسابقات هوش اختصاص داشت که محمدحسین دیزجی کارشناس رسانه اداره آن را برعهده داشت. کودکان و نوجوانان در این قسمت از برنامه که با استقبال همه اعضا روبرو شد، در قالب گروه‌های چند نفره با یکدیگر به رقابت پرداخته و در پایان هدایا و جوایزی را به رسم یادبود دریافت کردند.
افطاری و پذیرایی از میهمانان روزه‌دار، پایان بخش جشن رمضان مرکز 27 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران بود.