افتتاح اولین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان خوسف

انتظار چندین ساله کودکان و نوجوانان شهرستان خوسف به پایان رسید و اولین کتاب خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری به طور رسمی در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ، صبح ششمین روز از ماه مهر، اولین کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف با حضور سید محمد باقر عبادی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف و عضو کمیسون آموزش  در مجلس شورای اسلامی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان، محمد ثقفی مدیر کل صدا و سیمای استان، محمد شفیعی فرماندار، محمد دانایی مدیر آموزش و پرورش و اعضای شورای اداری شهرستان خوسف کار خود را آغاز کرد.
طا هره حمیدی مدیر کل کانون استان در این مراسم با گرامی‌داشت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و هفته دفاع مقدس گفت: خداوند را شاکریم که بار دیگر توفیق درک ماه محرم را به ما ارزانی داشت و به برکت این ماه عزیز امروز شاهد افتتاح اولین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان خوسف هستیم.
مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی اضافه کرد:  کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف با اعتباری قریب  به 100میلیون تومان به بهره برداری رسید.
حمیدی  تصریح کرد : پرورش قدرت اندیشه و تفکر در زندگی کودکان و نوجوانان برای رسیدن به کشف و شناسایی استعدادهای این عزیزان ، کسب مهارت‌های مورد نیاز زندگی، دو جهت گیری مهم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است  که در قالب فعالیت های فرهنگی ، دینی ،علمی ،هنری  و ادبی ارایه می‌شود .
مدیر کل کانون استان اضافه کرد:  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در استان 30 هزار عضو دارد که از این مجموع هفت هزار کودک ونوجوان روستایی و عشایری تحت پوشش خدمات فرهنگی کتاب‌خانه‌های سیار قرار دارند.
وی در ادامه از  راه اندازی دو  کتاب‌خانه سیار روستایی دیگر در شهرستان‌های نهبندان وقاین خبر داد و گفت : پی‌گیری‌های لازم برای راه اندازی کانون زبان و مرکز فرهنگی هنری ثابت در شهرستان خوسف در حال انجام است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور محقق شود.
با افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف تعداد کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون خراسان جنوبی به عدد 8 رسید.
اجرای نوحه‌خوانی توسط جمعی از کودکان شهرستان خوسف  و تقدیر از مسؤولان فرهنگ دوست این شهرستان از دیگر برنامه‌های آیین افتتاح اولین کتاب‌خانه سیار روستایی به شمار می رود که صبح ششم مهرماه 1396با حضور جمعی از مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد.
در حال حاضر کانون استان خراسان دارای 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 11 کتاب‌خانه سیار روستایی، شهری و پستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =