نشست شورای برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان: امروز دنیای کودکان آنقدر در ساختار صنعتی و مشکلات پدر و مادرها تنیده شده که حتی بچه‌ها لذت‌های ساده‌ای چون قدم زدن در راه مدرسه را هم نمی‌چشند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، نشست شورای برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، مدیرکل کانون استان ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی به مهمانان، حضور آنان را در کانون خیرمقدم گفت.

دکتر معصومه هادی سپس با بیان این نکته که دنیای کودکی در حال حاضر به بزرگسالی نزدیک شده است، گفت: ما عجله داریم کودکانمان به سرعت از دوران کودکی گذر کنند و به بزرگسالی برسند و مشخص نیست این همه شتاب برای چیست و چرا لحظه‌های شیرین کودکی بچه‌هایمان را نادیده می‌گیریم.

هادی با ذکر این نکته که اگر کودکان ما کودکی کنند، بزرگسالی خوبی خواهند داشت، گفت: اینکه امروز بزرگسالان با اندک هیجانی، نمی‌توانند آن را مدیریت کنند شاید ریشه در کودکی و عدم تخلیه‌ی صحیح هیجانات داشته باشد پس باید این دوران شیرین را از آنان نگیریم.

مدیرکل کانون با اشاره به پیچیدگی‌های دنیای امروز کودکان عنوان کرد: در گذشته کودکان خیلی راحت بازی می‌کردند و بسیاری از تجربیات را در راه مدرسه و قدم زدن در آن مسیر می‌آموختند اما امروز دنیای کودکان آنقدر در ساختار صنعتی و مشکلات پدر و مادرها تنیده شده که حتی بچه‌ها لذت‌های ساده‌ای چون قدم زدن در راه مدرسه را هم نمی‌چشند.

وی در ادامه افزود: شاید بزرگترین درس‌هایی که ما امروز مرور می‌کنیم از همان رفتارهایی باشد که در مسیر خانه تا مدرسه فراگرفته‌ایم و خیلی از تجربه‌های ارزشمند را در همان دوران به دست آورده باشیم اما تکنولوژی با همه‌ی آسایشی که به همراه آورده، خیلی از چیزها را از بچه‌ها گرفته است.

هادی سپس در خصوص ایجاد بسترهای مناسب برای پرورش خلاقیت بچه‌ها گفت: دیدن معماری امروز شهرها و عبور از میان ساختمان‌های بلند چقدر با خلاقیت و ساختار روحی و روانی کودکان ما همبستگی دارد و آیا او را به فکر وا می‌دارد؟ پس بر عهده‌ی ماست حقوق کودکان را آنقدر تکرار کنیم تا مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کانون هم‌چنین گفت:کانون برای این روزها برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده و بی گمان برنامه‌ها و پیشنهادهای ارزنده‌ی شما می‌تواند بر عمق این برنامه‌ها بیفزاید.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد در این هفته کانون با همکاری دستگاه‌ها بتواند فضایی برای کودکان ایجاد کند تا جامعه‌ی بیشتری از جمعیت هفتصد و پنجاه هزار نفری دانش آموزان استان طعم کودکی را بچشند.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، نمایندگان سازمان‌ها برنامه‌های خود را برای اجرا در هفته‌ی ملی کودک ارایه نموده و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =